Aga fortsetter i FFK

Oscar Aga (22) kom på lån fra Rosenborg denne sommeren, nå forlenges låneavtalen ut 2024.

Seier i 10 av 12 starter

Med seier i 10 av 12 kamper Oscar Aga var i startoppstillingen, og 7 målpoeng, er det ingen tvil om at unggutten fra Oslo var med på å styrke et opprykksjagende FFK denne høsten. Nå forlenges låneavtalen med Rosenborg ut 2024.

«Jeg gleder meg veldig til å spille i Eliteserien for Fredrikstad, og har troa på at det kan bli veldig bra. Jeg følte meg godt tatt imot da jeg kom hit i sommer, og trives veldig godt i gruppa. Med det gode trenerteamet og treningskulturen i laget tror jeg vi skal bite godt fra oss i Eliteserien! Nå ser jeg frem til å møte alle sammen igjen og starte pre-season!» Sier Oscar.

Kjøp sesongkort NÅ! Det gjør du her: SESONGKORT 2024!

Gir laget mye

Med sine 43 mål på to og en halv sesong i OBOS-ligaen har Aga et målsnitt med scoring hvert 123. minutt, men det er flere sider ved Aga sitt spill som bidrar til gode prestasjoner for laget.

«Vi er veldig fornøyde med å ha med oss Oscar videre. Han gir laget mye med sin løpskraft offensivt og defensivt, relasjonelle egenskaper og klokskap i bevegelsene sine. Han er hardtarbeidende, dedikert og alltid tilgjengelig. Oscar har sportslig hatt en middels periode med lite spilletid i Elfsborg og Rosenborg før han kom til oss i sommer, og vi tror Oscar vil ta steg i utvikling sin gjennom en solid oppkjøring neste år.» Forteller Joacim Heier.

Aga sin kontrakt løper ut 2026 i Rosenborg. Lånet med FFK er gjennom hele sesongen 2024 og FFK har sikret seg opsjon på kjøp.