#6 Eirik Mæland

Årets FFK-kaptein, Eirik Mæland, ser frem til fortsettelsen av sesongen. Og bømlingen har en bønn til supporterne!

Eirik Mæland er en sentral midtbanespiller som har spilt hele sin profesjonelle karriere i FK Haugesund. Han flyttet til Haugesund allerede som 17-åring, etter elleve år i Bremnes IL. Bømlingen kjennetegnes som en hardtarbeidende midtbanespiller, som er taktisk dyktig med en stor motor, samtidig som at han besitter gode tekniske ferdigheter. Nå ser kapteinen frem til resten av sesongen med Per-Mathias ved roret.

Potensiale til klubben, byen, Per-Mathias og muligheten for å være med å bygge noe er noen av grunnene til at jeg valgte å komme hit

— Eirik Mæland - Kaptein FFK

Hva er ditt personlige mål før årets sesong?

Å rykke opp!

Hvem lager mest liv i garderoben?

Håvard Åsheim. Han har en lun og fin humor. Anders Holberg bidrar også med sin barnslige humor.

Hvem er den beste spilleren du har spilt med og mot?

Den beste spilleren jeg har spilt med er Joakim Våge Nilsen når han er i form, og når fettprosenten er under 10%. Den beste jeg har spilt mot er Nosa Igebor, da han spilte for LSK.

Hva er din oppfordring til supporterne?

Det er å fortsette som de har gjort i de to første kampene. De har svart til forventningene, og vel så det.

Hvem er ditt forbilde?

Zinedine Zidane. Du kan søke han opp på Youtube, så skjønner du hvorfor.

Hva gjør du utenom fotballen?

Jeg prøver å lese litt. I tillegg prøver jeg å sørge for at samboeren min får i seg regelmessig måltider. Hun har blitt flinkere, så jeg har mer egentid nå.

Navn: Eirik Vespestad Mæland
Fødselsdato: 15.02.89