5-1 seier på Stadion

Om en uke er det klart for FOLKEKAMPEN, men denne søndagen var det treningskamp på programmet når Ørn Horten tok turen over fjorden til Stadion.

6 stod over, 1 prøvespilte
Ørn Horten var svært nærme opprykk til Postnord-ligaen i 2018 og er på 3. plass halvveis i 2019, men med en stor luke opp til ledende Vålerenga 2 så ser det ikke ut til å bli opprykksfeber på Lystlunden denne høsten.
FFK har plassert seg øverst på tabellen etter 14 kamper i Postnord-ligaen, men der er på ingen måte noe avgjort og laget har en spennende høst i vente.

Til dagens kamp var det flere som stod over. Åsheim, Begby, Nielsen, Mæland og Mattila står alle over pga. de ikke er klare for kamp, mens Noah Bech Hermansen er med G19 på turnering i Danmark. William Danquah har trent med laget denne uka og startet dagens kamp på venstreback.

Laget var som følger: Jenssen, O. Lopez Borgersen, T. Lopez Borgersen, Stray Molde, Danquah, M. Hagen, Veteli, Solberg, Nieves, Drage og Kjelsrud Johansen.

Hat-trick!
Et meget vågalt Ørn Horten-lag fikk det tøft til å begynne med på Stadion når de gang på gang forsøkte å spille seg fri bakfra. FFK sin frontrekke var nådeløse i presset og de to fremste spillerne, Maikel og Henrik, skaffet seg 3 målpoeng hver før det var spilt 20 minutter.
De to første spilte Maikel til Henrik, før Henrik serverte Maikel på 3-0. Alle målene kom etter at FFK vant ballen gunstig høyt i banen.

Etter drøye 30 minutter var Henrik Kjelsrud Johansen der igjen når prøvespiller Danquah slo fint inn på bakre og en kontant avslutning sikret hat-trick i comebacket på Stadion for "Kjell".
Det var tydelig divisjonsforskjell ute på matta de første 45 minuttene, men gjestene skal ha for en solid innsats og de kom også til en god sjanse som Jenssen måtte ut og blokke.

Det kunne vært flere mål til FFK, men man scorer ikke på alle og dermed 4-0 til pause.

Tamt etter pause
I pausen gikk en for dagen opplagt Drage ut. Det var forhåndsavtalt pga. en smell kantspilleren fikk på trening tidligere i uka. Inn kom Tim Nilsen og FFK la dermed over til 4-4-2 med Maikel på kant og Nilsen/Kjelsrud på topp.

Andre omgang ble ingen hødydare, men Tim Nilsen satt inn 5-0 etter noen minutter på banen, assistert av Kjelsrud Johansen som dermed var oppe i 5 målpoeng i sin første kamp tilbake på Stadion.
Tempoet falt betraktelig etter hvilen, det samme gjorde presisjonen i spillet. Allikevel kom FFK til en rekke sjanser og kunne scoret flere mål med litt mer skjerpede avslutninger.

Ørn Horten kom til et par store sjanser etter hvilen, blant annet ved et fint skudd etter en klarert dødball. Med 10 minutter igjen fikk de også et trøstemål når de spilte seg fint fri på sin høyreside og slo flatt inn foran mål til en "tap in" på blank kasse.

Phillipe Koko kom inn for Oscar Lopez Borgersen på høyreback etter timen spilt, Love Reuterswärd spilte 20 minutter på kant for Solberg og Anas Farah 5 minutter for Veteli.
Alle disse, pluss Karstensen og Andreas Hagen skal i aksjon i morgen for rekruttlaget og ble derfor spart i dag.

En brukbar gjennomkjøring for gutta før det er fullt trøkk mot Byåsen om 7 dager!

FOLKEKAMPEN!
Søndag 11. august klokka 17:00 skal vi ha en propp full Fredrikstad Stadion og en fotballfest bare denne byen kan skape!

Inngangsbilletten er GRATIS - Din billett skaffer du her:

• FFK Appen
  • WEB
  • FFK sin administrasjon (hverdager mellom 08-16)
  • Aristokraten (se åpningstider på Facebook)

Det er maks 5 billetter pr. person.
Dersom du har ønske/behov om flere billetter til større grupper, lag eller foreninger tar du kontakt med oss på [email protected].
Alle med sesongkort beholder selvsagt sitt sete, billletter er allerede distribuert til dere!

JEG ER MED 2019
Folkekampen er årets JEG ER MED aksjon.
Vi inviterer privatpersoner og bedrifter til å være med og støtte denne Folkekampen ved å bidra med et valgfritt beløp pr. tilskuer.

I tillegg til å være en fantastisk folkefest som setter fyr på hele Fredrikstad sentrum, så er kampen en viktig inntektskilde for klubben som er med på å styrke satsingen for veien tilbake!

Her er hva du mottar for å være med og bidra:

• 10 øre

• 50 øre

• 1 krone
    - Du får egen Facebook/Twitter status av FFK (Bedrifter får med logo!)
    - Du får 1 billett til «Folkekampen» Kick-Off Fest!

• 2 kroner
    - Du får egen Facebook/Twitter status av FFK (Bedrifter får med logo!)
    - Du får 3 billetter til «Folkekampen» Kick-Off Fest!

• 4 kroner
    - Du får egen Facebook/Twitter status av FFK (Bedrifter får med logo!)
    - Du mottar en signert FFK-drakt brukt i «Folkekampen», levert av spilleren selv.
    - Du er kampsponsor på «Folkekampen» med alt av muligheter for ind. tilpasning etter ønsker/behov
    - Du får 5 billetter til «Folkekampen» Kick-Off Fest!

Meld inn ditt bidrag her: REGISTRERINGSSIDE FOR Å BIDRA

Du kan også sende bekreftelse på deltagelse til Lars Petter Brovold ([email protected]) eller Joacim Heier ([email protected]).

En rekke bedrifter har allerede kastet seg på!
Liste over bedrifter og personer som bidrar bli oppdatert og lagt ut på hjemmesiden vår jevnlig - TUSEN TAKK til alle som er med på Folkekampen!

Folkekampen - Fotball-Vorspiel
For de som er med på 1 krone eller mer så du invitert til vorspiel med pizza, drikke, besøk fra sportslig apparat og herlig stemning!

Takk til Fredrikstad Blad og Harry Johansson for bilde!