4. strake seier!

Fredrikstad Stadion badet i sol på Fotballens nasjonaldag og 5 minutter før slutt kom seiersmålet til stor jubel på Stadion!

4250 tilskuere hadde funnet veien til Fredrikstad Stadion i strålende mai-vær. Serieleder Stjørdals Blink var motstander og kom til Fredrikstad uten tap og storform i bagasjen.

Hjemmelaget måtte klare seg uten Håvard Åsheim, Leo Olsen, Oscar Lopez Borgersen, Sakari Mattila og Thomas Drage som alle var ute med skade.
Forrige kamp mot Byåsen spilte Tomas Lopez Borgersen på høyreback, men denne gangen valgte Bjørn Johansen og teamet hans Marius Hagen i den posisisjonen. Veteli gikk inn i midten sammen med Mæland og Maikel erstattet finnen i treeren bak spissen.

Jevnt før pause
Det ble en jevn første omgang på Stadion med to gode lag som matchet hverandre godt. FFK hadde nok noe mer ball enn gjestene, men til gjengjeld var Blink dyktige til å vinne ball sentralt i banen og var raske i omstillingen, slik de har blitt kjent for å være i seriestarten.

Begge lag hadde gode muligheter til å skape store sjanser, men det manglet litt presisjon for både FFK og Stjørdals Blink.
Det ble med en stor sjanse til hvert lag. Gjestene fikk kampens første skikkelige målsjanse når Håvar Jenssen må ut i strekk på en heading på bakre stolpe, returen er Mæland på plass og plukker opp på strek.

FFK sin største sjanse kom når Kjell Rune Sellin var alene gjennom med keeper, men den duellen var det målvakten som vant.

Dermed 0-0 til pause i en jevn omgang!

Løp Blink i senk etter pause
FFK gikk rett ut av startblokka etter pause og skapte to gode muligheter før det var spilt to minutter. Andreas Hagen hadde den største, men keeper stod i veien. Andreas skulle få sin revansj senere.

Der første omgang var jevn, ble andre omgang en FFK-omgang.
Hjemmelaget styrte mye av spillet og var det førende laget og kom til flere brukbare muligheter.

Mot slutten av omgangen var det tydelig at kreftene til Blink var slutt og FFK tok stadig mer over. Etter 85 minutter kom avgjørelsen når en for dagen meget god Ludvig Begby fosset nedover venstresiden og fant Andreas Hagen foran mål som dempet ballen og satt den klinisk opp i nettaket - 1-0 til FFK!

Resten av omgangen kjørte Stjørdals Blink alt de hadde fremover, men det eneste det ga de var skumle overganger i mot. Dessverre for oss klarte vi ikke omsette noen av de gode mulighetene.

Kampen ebber ut med 1-0 til stor jubel på Stadion!

Andreas Hagen og konen Kelsey Hood med nyfødte Wesley var fornøyde med 3 poeng!
Andreas Hagen med konen Kelsey Hood og nyfødte Wesley var fornøyde med 3 poeng!
​​​​​​

Vant fortjent til slutt
Stjørdals Blink kom til Fredrikstad som serieleder, noe de fortsatt er når de drar hjem. Men trøndrne viste seg som et godt fotballag og plagde FFK med sitt aggressive press sentralt i banen og gode overganger.

Alt i alt var det FFK som hadde de fleste sjansene og banespillet gikk etter pause mer og mer over til hjemmelaget. Derfor må man kunne si det var en fortjent seier for hjemmelaget som nå kan komme a-poeng med serieleder Stjørdals Blink.

Dette var FFK sine 4. strake seier og målt mot 2018 har laget 2 poeng mer enn på samme tidspunkt i fjor. Vi gleder oss til fortsettelsen!

Cupkamp neste!
Onsdag 22. mai er det klart for et skikkelig byderby når Sarpsborg kommer til Fredrikstad!
Det er allerede solgt mye billetter, dette kan bli en folkefest!

Slik skaffer du deg billett:

På en rekke felt, også langside, får du billett til kun 100,-.
På kortsiden kan du kjøpe billett til kun 50,- for barn/honnør/student.
Ståfeltet får du billett til kun 50,- for alle!

Se forøvrig instruksjonsvideo for registrering, kjøp og bruk med FFK Appen her: FFK APPEN

VIP-plass?
Ønsker du å sette en ekstra prikk over i'en på ditt Stadion-besøk så er kanskje restauranten til Fredrikstad Stadion Event stedet for deg.

Inne i våre flotte VIP-lokaler kan du hygge deg med en god middag før kamp og ikke minst en deilig dessert i pausa.

VIP-billetter inkludert kampbillett og restaurantplass er kr. 495,- (Kun Værste Tribunen).
«Førstemann til mølla» prinsippet gjelder!
Vi har 300 plasser tilgjengelig i restaurantene, men bestillingene har vært mange så det er ikke mange plassenen igjen. Jo tidligere man bestiller, jo bedre plasser får man på tribunen!

For VIP-billetter sender du en epost til markedsansvarlig Lars Petter Brovold på [email protected]

BLI MED OG FYLL STADION 22.MAI!