4 FFKere tatt ut på Equinor Talentleir

4 spillere fra FFK er tatt ut på Equinor Talentleir i august, samlingen for de fremste spillerne i sine aldersklasser i Norge pr. idag!

Samling i august
Fra 8-12. august samles G14, G15 og G16 seg i Porsgrunn for Equinor Talentleir 2020.
Det blir en noe annerledes talentsamling grunnet smittevernshensyn, men som allikevel skal bli både inspirerende og utviklende for de fremste spillerne i Norge i årgangene 2004-2006. Fra FFK har Isak Gurung, Imre Bech Hermansen, Ethan Amundsen-Day og Julian Jordheim blitt valgt ut og kan se frem mot samling på sensommeren.

- Spillerne på Equinor Talentleir er tatt ut fordi vi enkelt og greit anser de som Norges største talenter i sin årklasse. De aldersbestemte landslagene våre har virkelig markert seg i Europa siste årene. Og vi har toneangivende spillere på A-landslagene våre som bare for noen år siden var på talentleir i Porsgrunn. Forteller Håkon Grøttland som er leder for Landslagsskolen i NFF.

Fornøyd Utviklingsansvarlig
Magnus Pettersen har ansvaret for lagene i Utviklingsavdelingen og er fornøyd med at 4 spillere fra FFK er representert i Porsgrunn i august.

- Vi er godt fornøyd med 4 uttatte spillere. Disse guttene er flotte representanter fra klubben og byen vår. Klubben har et stort fokus på utviklingsarbeidet og i takt med et A-lag som skal opp i divisjonssystemet skal vi også bli blant de beste i Norge på å utvikle- og få frem egenproduserte lokale spillere. Med fokus på økt trenerkompetanse og et godt samarbeid med de lokale klubbene er jeg sikker på at antallet lokale spillere på aldersbestemte landslag vil øke i årene fremover. Men jeg vil samtidig understreke at det å bli tatt ut på aldersbestemte landslag ikke automatisk henger sammen med at man ender opp som en toppspiller. Man skal passe seg litt for å tenke at jobben er gjort når man har blitt tatt ut på en landslagssamling. Det er farlig å bli komfortabel og fornøyd. Det er en lang vei frem til å bli en toppspiller, så man må fortsette å jobbe like hardt som man gjorde før man ble tatt ut på landslag. Det må spillerne og vi trenerne være bevisste på. Landslaget er en flott mulighet til å få læring og referanser fra et høyere nivå, men den viktigste jobben gjøres i klubbhverdagen. Forteller Magnus Pettersen.