11 strake seire for rekruttene

Et meget ungt rekruttlag fikk som ventet en tøff motstand mot hjemmesterke Idd i Halden, men unggutta dro seieren i land.

Idd stod på sine siste 8 hjemmekamper med 7-1-0 og hadde naturligvis mye selvtillit hjemme på Risum Kunstgress like bak Fredriksten Festning i Halden.
Rekruttene våre ville fortsette seiersmarsjen, og hadde utsikter til å ødelegge statistikken til tidligere FFK-keeper Roar Hagens lag.

Første omgang ble fullstendig dominert av FFK, og det var fullt fortjent når Noah Hermansen fikk kranglet inn en corner og med det gitt FFK ledelsen.
Ledelsen kunne og burde kanskje også vært større til pause, men rett før lagene skulle gå til hvilen så var Idd på en sjelden visitt.
Et langt innkast ble stusset videre i feltet og inne foran mål var det ingen som plukket opp hjemmelagets spiller som enkelt kunne sette inn reduseringen.

I andre omgang var det et jevnere oppgjør, men Anas Farah viste frem gode takter når han driblet seg løs på venstresiden, gikk innover i banen og smalt inn 2-1 ledelse nede i nærmeste hjørnet, utagbart for keeper.
Utover i omgangen steg temperaturen på banen betraktelig. Godt hjulpet av en del tvilsomme dommeravgjørelser ble det stadig mer innsats i duellene og det hele utviklet seg til å bli en herlig batalje med masse vilje og engasjement fra begge lag.
Til slutt blåste dommeren i fløyta for siste gang og FFK dro iland en fin 2-1 seier.

En fin prestasjon i en veldig voksen kamp for det unge rekruttlaget som i kveld stort sett bestod av spillere som fortsatt holder junioralder.
Neste kamp er hjemme mot Borgen på Stadion.