Tapte på overtid

J17 gikk på et forsmedelig tap borte mot tabelljumboen.

Annonse:

Seier mot Stabæk

Etter en sterk 5-1 seier mot Stabæk i forrige runde, var det duket for et spennende lokaloppgjør borte mot Sarpsborg 08. I den regionale serien er det kun FFK og S.08 som deltar fra Østfold fotballkrets, så det hang litt prestisje i lufta når lagene møttes i flomlys mandag kveld på Sarpsborg Stadion.

Det var gjestene fra Fredrikstad som åpnet kampen best, men jentene kom ikke til de helt store sjansene. Ut over i omgangen jevnet banespillet seg ut og det smalt godt i mange av de tøffe duellene. Det ble ingen mål i den første omgangen, slik at lagene går til pause på stillingen 0-0.

Sjansefattig stillingskrig

2.omgang startet der lagene slapp før pause og det skulle vise seg å bli en stillingskrig uten de helt store sjansene fra noen av lagene. Keeperne ble ikke satt på de helt store prøvene og det lugget litt for FFK-jentene. De hurtige kombinasjonene man så fra forrige storseier over Stabæk uteble, og man kunne merke at det lå mye prestisje i lufta mellom naboklubbene.

Til slutt skulle avgjørelsen falle på overtid, da S.08 sin hospitant fra Ekholt Lana Le kommer seg løs ved 16-meteren og klinker ballen utakbart i venstre hjørne for FFK sin keeper. Dermed stod det 1-0 til hjemmelaget som også skulle vise seg å bli sluttresultatet da dommeren blåser i fløyta minuttet etter.

Dette var et relativt sjansefattig lokaloppgjør som kunne vippet begge veier, der våre naboer fra Olavs by til slutt kunne trekke det lengste strået.

Fredrikstad ligger med det på en 7.plass på tabellen, mens Sarpsborg 08 ligger på sisteplass.

Vi takker Sarpsborg 08 for kampen og ønsker de lykke til i årets Regionale serie!

Neste mulighet for å se FFK J17 på Fredrikstad Stadion er søndag 10.09 kl.15:00 mot Fet. Vi minner om gratis inngang og åpen kiosk på alle FFK J17 sine kamper. Velkommen!