Sterk borteseier av Kvinnene!

FFK Kvinner leverte en solid kamp og tok med seg 3 viktige poeng borte mot Lillehammer på Stampesletta.

Klar tale i garderoben
Tidlig lørdag morgen dro en tent spillergruppe til OL-byen med en klar plan om å fortsette den gode formkurven laget har hatt den siste tiden, tross to strake tap.

Med klar beskjed i garderoben om at dagens kamp sannsynligvis ville definere hvor på tabellen man kunne regne med å komme i årets sesong, var det kun seier som var godt nok i lørdagens nøkkelkamp. Det skulle vise seg at trenernes garderobeprat gikk inn og at laget fra Plankebyen virkelig skulle innfri denne dagen.

God start på kampen
Allerede etter tre minutter skulle kampens første mål komme, og det var Tonita Noreng Tollefsen som åpnet dagens scoringsball.

Samme spiller doblet ledelsen etter 15 minutter som skulle stå seg omgangen ut slik at FFK kunne gå til pause med en fortjent 2-0 ledelse.

- Vi går ut i hundre fra start og presser høyt og får umiddelbar uttelling. Med to ganske tidlige mål og en bøtte med sjanser snek det seg inn litt selvtillit i laget, sier en fornøyd Simen Mathisen.

Fortsatte finspillet i 2. omgang
Det var FFK som også etter pausen skulle vise seg å dominere banespillet da Tonita etter 54. minutter på nytt var frempå, og med det kunne krone dagen med et imponerende hattrick.

Det ble gjort mange bytter underveis i kampen uten at dette påvirket kvaliteten på banespillet.

- Vi har en solid og jevn tropp som gjør at banespillet ikke påvirkes av de mange byttene vi gjør. Lillehammer kommer nok litt mer med mot slutten av kampen, men det er helt naturlig da vi tar oss mer god tid og koser oss med spillet, sier Simen Mathisen. Men FFK Kvinner var ikke ferdige med kampen og etter 61 minutter scorer Thania Gealon, før hun til slutt satt spikeren i kista med sitt andre mål for dagen i det 66. spilleminutt. Tre av målene kommer etter dødballer.

- Mona Enerly har terpet på dødballer i det siste og vi ser i dag at dette ga god uttelling. Hun gjør en meget god jobb på feltet, avslutter Simen Mathisen på vei hjem fra Lillehammer med en meget fornøyd spillergruppe i bussen.

Jentene tar med det tre viktige poeng hjem til Fredrikstad etter en overbevisende 5-0 seier over Lillehammer i OL-byen. Med lørdagens seier klatret FFK Kvinner på tabellen og fikk samtidig spilt på seg en stor dose selvtillit før Kolbotn 2 gjester Fredrikstad Stadion mandag 30. mai kl. 19.00.