Steinar Sørlie ny keepertrener for kvinnene!

Den gamle keeperkjempen Steinar Sørlie går inn som ny keepertrener for J17 og senior, og klubben styrker med det et allerede kompetent trenerapparat på kvinnesiden.

FFK er klubben min
De fleste husker sikkert igjen Steinar som klubbens solide sisteskanse på 2000-tallet, der han blant annet fikk 10 på spillerbørsen i 1-0 seieren borte mot Rosenborg foran over 300 elleville tilreisende supportere fra Plankebyen. Nå skal han bidra med sin kompetanse inn mot keeperne i Kvinneavdelingen. «Etter mange år som FFK spiller har jeg ikke lagt skjul på at FFK er klubben min, og når forespørselen som keepertrener kom opp kjente jeg litt på lukta av sagmug. Etter noen år borte fra toppfotball har lysten til å være med meldt seg igjen. Når også samboer kjørte tommel opp, var det ingen tvil. Det er inspirerende og hjelpe unge keepere som vil bli bedre, til å bli bedre. Min erfaring er også relevant gjennom at jeg har trent Toppserielaget Kattem i totalt 3 år, der to av årene var som keepertrener og ett år som assistent. I tillegg har jeg i to år vært keepertrener for Trondheims/ørn, som nå heter Rosenborg kvinner. Jeg er for tiden trener for landslaget damer i gatefotball» sier den alltid blide Steinar Sørlie.

Fokus på treningshverdagen
"Vi er i en fase av prosjektet der vi fremdeles ikke lønner spillerne våre på kvinnesiden. Vårt viktigste virkemiddel for å utvikle gode spillere er å gi spillerne en best mulig treningshverdag, og det er dette vi nå har fokus på gjennom å tilby jentene et meget kompetent trenerteam. Målet er å gi våre mest ambisiøse spillere i distriktet muligheten til å utvikle seg til å bli fremtidige toppspillere her i Fredrikstad, uten å måtte dra utenbys for å få tilgang til gode trenere og spennende miljøer. Vi mener derfor at tilgangen til en optimal og tilrettelagt treningshverdag er det beste og mest langsiktige vi kan tilby unge og dedikerte spillere. Målet er å sikre en utvikling som skal munne ut i et fremtidig robust toppmiljø også på kvinnesiden i klubben. Jeg ble kjent med Steinar når han kom til klubben i 2002, og er meget fornøyd med at han ønsker å bidra med sin lange erfaring" avslutter Administrativ Leder - Kvinner, Tor-Arne Borg.

Vi ønsker Steinar Sørlie velkommen tilbake til FFK!

Foto: Geir A Carlsson - Fredriksstad Blad