Solid hjemmekamp av J17 mot Sarpsborg

Tirsdag kveld var det ny kamp i KM-serien for J17, denne gangen mot Sarpsborg FK , det ble en artig kveld på Stadion med mange mål riktig vei!

Spillerne ville vise laget fra «den andre byen» at det ikke er enkelt å møte en gjeng med røde og hvite jenter fra Fredrikstad. I første omgang så det imidlertid ut som om FFK jentene hadde tatt seieren på forskudd. Spillet var ikke det beste, men det var FFK som styrte omgangen. På tross av flere klare målsjanser ble det kun satt inn en scoring i førsteomgang. Isabelle var sist på ballen etter assist av Vilde.

Etter en god samtale i pausen ville FFK jentene vise at de kunne score mål, og mange mål ble det. Omgangen ble dominert av hjemmelaget og det stoppet ikke før det stod 7-0 på måltavla.

Nora satt 2-0 på et langskudd etter 51 minutter og Vilde la på til 3-0 noen minutter senere etter pasning av Nora. Deretter ble det 4-0 fra Veronika, før Mariama sendte avgårde et flott skudd fra ca 20 meter hvor ballen satt klistret i krysset.

Presset fortsatte og i det 80 minutt satt Hedda inn 6-0 etter assist fra Mathilde, før Nora fastsatte sluttresultatet til 7-0 i kampens siste spilleminutt. En velfortjent og solid seier til FFK jentene som nå har 9 poeng etter 3 kamper og en målforskjell på 13-1.

Veldig hyggelig var det også at rundt 90 tilskuere hadde tatt turen til Stadion en sen september kveld!