Når kun seier er godt nok! FFK-kvinner lukter på kvalikplass

Den siste måneden har Fredrikstad-damene VIRKELIG hatt medvind! Etter fire strake overlegene seiere, er det søndag duket for siste og den mest avgjørende serierunden i sesongen. Tar de kvalikplassen allerede etter èn sesong som nytt lag?

Det er ingen tvil om at det nybakte damelaget har fokusert på hard trening og disiplin etter vårsesongen! Og nå ser det jammen ut som at de planlegger kvalifisering til 2.divisjon. Ekholt, Tistedalen og begge de to Indre Østfold lagene har nemlig måttet ta til takke med null poeng etter sine revansjekamper mot FFK de siste ukene.

FFK-Indre Østfold FK

Laget hadde for øvrig en etterlengtet opphenting mot sisnevnte motstander i helgen. Sammenliknet med deres første møte i Juni, hvor de rødhvite så seg slått 6-2, fikk ikke IØF engang lukte på hjemmelagets banehalvdel før etter syv (!) minutter ut i kampen. Hvorpå en bestemt tropp beviste hvem som eide stadion denne kvelden.

Nyankomne Kelsey Hood (#75) spilte sin andre kamp med «flagget» på brystet og fikk bidra til målfesten med sin første nettkjenning for klubben. Med henne, bidro også Tollefsen, Jensen, Fingarsen og Hasløgård som nettpartnere i kampen som endte 5-1.

Siste serierunde

Før helgens dyst mot Råde IL må altså alt klaffe for å kunne sikre seg andreplass på tabellen. I øverste sjiktet er det per i dag bare målforskjellen som skiller Fredrikstad og Indre Østfold. Og med et sterkt Råde-lag hakk i hel, liggende ett poeng under, er kun seier godt nok førstkommende søndag! IØF vil spille sin siste kamp samtidig. Hvilket som betyr 90 minutter i høyspenn for kvinnenes 3.divisjon i Østfold.

Oppgjøret vil foregå på Begby kl.16:00, så vi krysser fingrene for at jentenes treningsfelt og tidligere hjemmebane vil gi de en fordel. Laget har vist i løpet av høsten, at det ikke er noe å utsette på verken innsatsen, evnen eller motivasjonen. Noe som virkelig vil gjøre seg gjeldende mot rivalene fra nabokommunen.

Lykke til jenter!

Sammen er vi sterkest