Damene sliter med uttellingen

Med kun ett poeng i lomma, er vårsesongens to siste kamper spilt. FFK`s damer er enda ikke halvveis i serien, så poengjakten er fortsatt i gang!

Damelaget er inne i en tøff periode. Spillemessig fungerer det bra, men foran begge målene gjøres det for mange feil. Dette refrenget går forøvrig igjen etter ukens to kamper mot Tistedal og Indre Østfold.

Tistedal- FFK (2-2)

Torsdag dominerte Fredrikstaddamene store deler av kampen mot haldenserne og ledet frem til utligningen kom på tampen. Nok et bittert uavgjortresultat, men med mye godt spill! Flere av lagets scoringer gjennom sesongen har skjedd gjennom dødballssituasjoner, hvilket det også gjorde denne kvelden.

Mia Knutsen ble kampens "goalgetter" denne torsdagen.

Indre Østfold- FFK (6-2)

I dagens kamp ledet hjemmelaget allerede 2-0 etter ti minutter. Etter å ha hatt like mange sjanser, flere "stang-ut", og selv om FFK dominerte de første 45 minuttene lå damene under 4-2 ved pause.

Det ble enda tyngre da Indre Østfolds to første mål i andre omgang gikk inn. Dermed ble det sesongens andre tap for FFK, og laget går nå inn i sommerpause med totalt 6 poeng etter seks runder.

FFKs mål i dag, var det Amanda Fingarsen og Trine Lise Hasløgård som sørget for!

FFKs Kvinner 7`er lag

I tillegg til 3.div, stiller samtidig damelaget denne sesongen i Østfolds 7`er serie. De rundet også av før ferien denne uken. Laget har tre av fem mulige seiere å skilte med, samt en målforskjell på 26-8 nesten halvveis i serien.

Så her går trener Lars Gøran Knutsen komfortabelt sommeren i møte.