Seier til begge kvinnelagene!

Både FFK Kvinner og J17 gikk seirende ut av helgens kamper!

Annonse:

Storseier for Kvinnene

For å beholde plassen i divisjonen blir FFK kvinner sine gjenstående kamper som cupfinaler å regne, og første test på veien var Bærums Verk. Det skulle tidlig vise seg at dette var en kamp FFK ønsket å styre, og tok tak i kampen fra start. Med sikkert pasningsspill og gode kombinasjoner går lagene til pause på stillingen 3-0 til FFK etter to mål signert Ingrid Larsen og ett mål av Thania Gealon. Etter pausen fortsatte FFK-maskineriet å male på. Etter 64 minutter øker Julia Hannam-Larsen til 4-0, før dagens store spiller og firemåls-scorer Thania Gealon putter 3 mål bak en sjanseløs keeper på 10 minutter, og fastsetter sluttresultatet til 7-0 til FFK Kvinner over Bærums Verk. FFK Kvinner har med det fortsatt heng på plassene som gir rett til spill i divisjonen også neste år.

Til denne kampen hadde FFK Kvinner med seg 4 spillere som til daglig er i J17 troppen til Jon Hermansen, og er et signal som viser at det gror godt på tvers av alder på jentesiden i klubben. Neste kamp for kvinnene er borte mot tabellnabo Ås, som blir en nøkkelkamp for å sikre fortsatt spill i neste års 3.divisjon.

Sterk seier for J17

Fredag kveld var det J17 som skulle i aksjon da Fet gjestet stadion. Laget fra Akershus lå på plassen før FFK på tabellen og kom fra en sterk seier i forrige serierunde mot Lillestrøm. Det var derfor ventet et tøft oppgjør på Fredrikstad Stadion for FFK denne fredagskvelden, og innledningsvis var det to lag som kjente på hverandre. Kampen bølget frem og tilbake og etter 25 minutter får bortelaget nettkjenning signert Sarah Broome. Resultatet skulle stå seg omgangen ut slik at lagene går til pause på stillingen 1-0 til Fet. Etter pausen kom FFK J17 tilbake med ny energi og tok tak i kampen umiddelbart. Etter 55 minutter var utligningen et faktum etter et flott mål av midtstopper Kristine Magnussen, før Emilie Rømyr Mareth tre minutter før slutt fastsetter sluttresultatet til 2-1 til rødbuksene. Dette var J17 sin siste hjemmekamp for sesongen og møter henholdsvis Lyn og Heming på bortebane i de to siste kampene.

Neste mulighet for å se FFK Kvinner på Fredrikstad Stadion er søndag 29.10 kl.18:00 mot Lillehammer.

Vi minner om gratis inngang og åpen kiosk på alle FFK J17 og Senior Kvinner sine kamper. Velkommen!