Seier i siste spilleminutt i nok et spennende lokaloppgjør

For andre gang denne uken var det duket for et spennende lokaloppgjør på kvinnesiden, da klubbens J17 skulle ta i mot Sarpsborg 08 på Stadion fredag formiddag. Flere av byens lokale klubber hadde mobilisert, og det satt mange unge håpefulle jentespillere blant de over 200 fremmøtte på tribunen.

Nervøs start

Det kom raskt til syne at det var mye prestisje som stod på spill, og det var gjestene fra Sarpsborg som kom best i gang. Lagene kjente litt på hverandre og det var mye dueller på midtbanen som resulterte ut i lite. Gjestene pumpet mye ball dypt i bakrom fra en god S.08 keeper Miriam Sommerseth, og det så ut som at planen var å true bakrommet til FFK. Hjemmelaget ryddet greit unna, men etter 28 minutter går gjestene fra Sarpsborg opp i ledelsen etter et innlegg som går innom Maren Grøndalen som kryper seg inn i venstre hjørne. Lagene går med det til pause med 1-0 til gjestene etter en jevn og fartsfylt omgang med flere gode sjanser til FFK.

Avgjorde i siste minutt

FFK gjorde noen justeringer i pausen og skulle raskt få sin utligning. Etter et flott gjennomspill kommer Sara Reid seg løs på høyre kant og skyter hardt i i motsatt hjørne utagbart for keeper, og dermed stod det 1-1. Dette viste seg å gi hjemmelaget ny energi som tok mer og mer over banespillet. Mot spillets gang kommer S.08 på nok en farlig overgang, og får i det 52.minuttet tildelt straffe som bortelagets Tuva Fagerborg setter sikkert i mål. Dermed stod det 2-1 til bortelaget. FFK-jentene fortsatte å male på og kom til flere store sjanser som bortelagets keeper rydder unna. Etter 57 minutter kommer FFK`s Moa Alvestad-Rupar alene med keeper, og dras ned som siste spiller. Bortelagets Sanne Jørgensen vises dermed det røde kortet og må ta en tidlig dusj. Etter 61 minutter kommer endelig utligningen til FFK-jentene, da Linda Bjerkli snapper opp en retur som sikkert ekspederes i mål, og dermed stod det 2-2. FFK fortsatte å kjøre kampen og i siste spilleminutt blir Moa Alvestad-Rupar kampens store helt. Etter å ha blitt nydelig frispilt runder Alvestad-Rupar keeper elegant og fastsetter sluttresultatet til 3-2 til hjemmelaget foran ellevill jubel blant de over 200 fremmøtte på Fredrikstad Stadion!

Vi takker Sarpsborg 08 for en jevn og spennende kamp, og ønsker de lykke til videre i serien.

Neste hjemmekamp i Regional J17 er mot Elverum søndag 21.05 kl.15:00. Vi minner om gratis inngang og åpen kiosk på alle våre J17 kamper. Velkommen!