Damenes første seier som FFK`ere!

FFK Kvinner reiste fornøyde hjem fra "Indre" i dag! Endelig, med sin første seier i serien

Som nevnt var damelaget sultne på seier da de i ettermiddag kjørte de slyngete veiene mot Indre Østfold. Da var det godt og kunne reise hjem fornøyde og mette, etter å ha forsynt seg av målkassa på Slitu-banen.

Det tok et lite kvarter før målfesten kunne starte på gressbanen, inntil Poor startet ballet. Så tok det ikke mange minuttene før Fingarsen fulgte opp.

Fredrikstad eide motsatt banehalvdel i største del av 1.omg, men fikk desverre et par baklengsmål. Det var ikke verre enn at Stenrud og Poor sørget for å beholde ledelsen, og gikk til pause med 2-4 på tavla.

I 2.omg hadde hjemmelaget våknet, Fredrikstad fikk mye å jobbe med og sjansene var utallige. Det var ikke før de siste 10 minuttene at Stenrud og Alfredsen rundet av og sørget for 2-6.

I dag var viljen til damelaget så abslutt til stede, og ikke minst var samspillet bedre på plass. Mange fine kontringer, gjenvinninger, målsjanser og oppspill som viser at spillerne gjør jobben sin.

Trenerteamet reiste også fornøyde hjem til Fredrikstad denne ettermiddagen. Med tre poeng i lomma og etter bevertning med kaffe på sidelinjen, var kvelden komplett!

Første seier er herved i boks og damene returnerer om to uker for å møte førstelaget til Indre Østfold.

Vi gleder oss til fortsettelsen!