Poengdeling og tap for lagene i kvinneavdelingen

Det ble poengdeling for kvinnene og tap for J17 i helgen.

Annonse:

Kvinnelagene i aksjon på stadion

Søndag var det duket for dobbeltkamp på stadion da både J17 og senior kvinner skulle i aksjon. Først ute denne kvelden var J17 som hadde fått besøk av Korsvoll. Laget fra Oslo viste seg å være et fysisk og robust lag som ikke var redde for å smelle til i duellene. Når de samtidig er et spillende og godt fotballag var det vanskelig for det unge FFK-laget å etablere et tydelig og godt spill gjennom kampen. Lagene går til pause på stillingen 3-0 til bortelaget som også skulle stå seg kampen ut.

Mens J17 kan konsentrere seg om en mer langsiktig spillerutvikling med sine yngre spillere, går Senior Kvinner en mer spennende høst i møte med kampen om viktige poeng for tilværelsen i divisjonen.

Spillemessig overtak

Deretter var det duket for FFK Kvinner mot Grorud. FFK hadde på forhånd forberedt seg godt og hadde en tilnærmet skadefri tropp tilgjengelig. Etter en noe svak forestilling borte mot Ottestad forrige uke, var det spenning i gruppa om man skulle klare og mobilisere tilbake til normalen mot laget fra Oslo. FFK burde ta poeng for å henge med i kampen om å ikke rykke ned og det var innledningsvis høyt tempo fra begge lag. Ut over i omgangen tok FFK mer og mer over og de kom til flere gode muligheter. På tross av et spillemessig overtak til hjemmelaget går lagene til pause på stillingen 0-0.

Etter pausen var det tydelig at det fremdeles var mye energi igjen i hjemmelaget som valgte å stå høyt i presset. Mange viktige 2.baller ble vunnet og etter 49 minutter skulle den endelig sitte for jentene da Ingerid Larsen dukker opp og setter ballen utakbart bak Grorud sin keeper Emilie Slyngstad. Etter dette fortsatte FFK og produsere flere store sjanser uten å få uttelling. Etter 85 minutter får Grorud en av sine få muligheter i kampen som de mot spillets gang får lirket i mål fra en corner, og dermed stod det 1-1 på resultattavla. På tross av en meget god omgang av FFK står resultatet seg ut omgangen, slik at kampen ender 1-1.

«Vi føler oss noe snytt for 1-1 etter full tid, men heldigvis for oss gikk dagens resultater i andre kamper med oss slik at vi fortsatt henger med i kampen om tilværelsen i 3.div neste sesong. Samtidig føler jeg litt med jentene idag. Vi blir et vanskelig lag å slå i høst om jentene spiller slik de gjorde i kveld» sier hovedtrener Christian Lorentsen.

Vi takker både Grorud og Korsvoll for kampen og ønsker de lykke til i årets serie!

Neste mulighet for å se FFK J17 på Fredrikstad Stadion er tirsdag 03.10 kl.20:15 mot Lyn.

Neste mulighet for å se FFK Kvinner på Fredrikstad Stadion er lørdag 30.09 kl.17:00 mot Kolbotn 2.

Vi minner om gratis inngang og åpen kiosk på alle FFK J17 og Senior Kvinner sine kamper. Velkommen!