Nytt trenerteam på plass for kvinnene!

Simen Mathisen er ny hovedtrener for FFK Kvinner og får med seg Mona Enerly til å danne kvinnenes nye trenerduo for 2022-sesongen!

Grundig jobb
Det har over en periode blitt jobbet godt med å kartlegge aktuelle kandidater som har det som kreves for å ta stafettpinnen videre på trenersiden for kvinnene som i 2022 sesongen skal spille i 2.divisjon.

Simen Mathisen har UEFA-B fra 2011 og har en bred trenererfaring fra både aldersbestemte lag og på seniornivå, der han blant annet har tjenestegjort hos både Nesodden, Sprint-Jeløy, Rapid og Begby.

En del kjenner han nok også igjen som hovedtrener for både Trosvik sitt 3.divisjonslag i 2016 og Råde sitt 4.divisjonslag i 2018. I tillegg har han trent flere kretslag i perioden 2012-2016.

- Jeg trives godt i utfordrerrollen og har hatt de beste resultatene når vi har hatt noe å bevise. Jeg ønsker at laget skal være offensive i tankegangen med offensive backer og aggressivt press. Nå har jeg rettet fokuset på å bli kjent med spillergruppa, slik at vi kan få lagt opp til gode økter med tempo og trøkk inn mot seriestarten» sier Simen Mathisen.

Mona Enerly inn i trenerteamet
Med seg på laget får han Mona Enerly som sin assistent. Mona kjenner spillergruppa godt og de vil sammen utgjøre en trenerduo som kompetansemessig utfyller hverandre godt på flere områder. I tillegg vil hun følge rekruttlaget i 3.divisjon i kamp.

Flere nye fjes på vei inn
Det har i det siste blitt jobbet godt på kvinnesiden inn mot å styrke både den sportslige og administrative delen ytterligere for å kunne ruste seg bedre mot hverdagen som vil møte spillerne en divisjon opp. Det tenkes langsiktig ved å bygge sten for sten, der de siste brikkene forhåpentligvis straks er på plass.