Ny storseier for Kvinnene!

FFK Kvinner med sin fjerde strake seier.

Kvinnene fortsetter å imponere

Søndag kveld var det duket for sesongens siste hjemmekamp da Ottestad gjestet Fredrikstad Stadion. FFK måtte vinne for å ha mulighet for å beholde plassen, og har virkelig funnet høstformen gjennom 3 strake seiere og imponerende 19-1 i målforskjell. Gjestene fra Hamar var også avhengig av en seier mot FFK for å øyne et håp om å beholde plassen i divisjonen, og vant for øvrig 2-0 forrige gang lagene møttes.

Ottestad gikk ut i et høyt tempo og satt innledningsvis press på hjemmelaget uten å lykkes foran mål. Etter noen intense åpningsminutter jevnet banespillet seg ut og FFK tok mer og mer over. Etter 11 minutter skulle dagens første sitte for hjemmelaget signert Ingrid Larsen. Deretter utligner Ottestad etter halvtimen, slik at lagene går til pause på stillingen 1-1.

Premissene var satt for de siste 45 minuttene og FFK måtte fremover på banen for å jage mål og 3 livsviktige poeng i kampen for å overleve i divisjonen. I det 72. spilleminuttet skulle den endelig sitte for hjemmelaget da Oda Horgheim sender FFK opp i ledelsen 2-1. Jentene fra Plankebyen fortsatte å kjøre kampen og øker til 3-1 ved Julia Hannam-Larsen, før Thania Gealon får æren med å fastsette sluttresultatet til 4-1 fem minutter før slutt.

Hovedtrener Christian Lorentsen sitt mannskap har virkelig funnet høstformen, og FFK Kvinner står nå med fire strake seiere og en imponerende målforskjell på 23-1.

Førstkommende søndag møter FFK Grorud på bortebane i det som blir en spennende kamp om å kapre den viktige 3.plassen i årets serie.

Vi ønsker FFK Kvinner masse lykke til!