Ny seier for J17

FFK-jentene struttet av selvtillit etter seieren mot Sarpsborg 08 forrige uke.

Lange tradisjoner

Spillergruppa til trenerduoen Jon Hermansen og Jørgen Skøien begynner virkelig å ta form i det som viser seg å være et spillende og hardtarbeidende lag. De yngste FFK-jentene biter godt fra seg i en sterk serie der man ofte møter klubber som har kvinnelag i Toppserien, og på søndag tok de en sterk borteseier med Fet fra Akershus i den Regionale J17 serien. Med klubber som Stabæk, Lillestrøm, Lyn og Kolbotn får man mange interessante oppgjør mot miljøer som har lange og gode tradisjoner på kvinnesiden.

Høyt tempo fra start

Det skulle tidlig vise seg at gjestene fra Fredrikstad struttet av selvtillit etter forrige kamp som endte med seier på hjemmebane mot Sarpsborg 08 foran over 200 tilskuere. FFK tok umiddelbart tak i kampen og styrte store deler av banespillet. Etter 17 minutter kom jentene fra Plankebyen på nok et godt angrep der hjemmelaget måtte ty til ulovlige midler, og dermed en korrekt idømt straffe til FFK som Sara Reid setter sikkert i mål. Det skulle ikke bli flere mål i 1. omgangen slik at lagene går til pause på stillingen 1-0 til FFK.

Fortsatte å male på

FFK-jentene fortsatte å dominere banespillet og kom til flere gode muligheter som den gode keeperen i Fet-målet Hela Yanes mesterlig ryddet unna. Etter 56 minutter kom jentene på nok en god overgang der FFK-spissen Marie Aarsten Gulbrandsen parkerer Fet-forsvaret og setter sin første scoring for sesongen. 10 minutter før slutt får hjemmelaget en spiller utvist, og kampen ebber med det ut i en flott 2-0 seier til FFK J17 på bortebane.

Vi takker Fet for kampen og ønsker de lykke til i årets Regionale serie!

Neste mulighet for å se FFK J17 på Fredrikstad Stadion er lørdag 20.05 kl.13:00 mot serieleder Elverum. Vi minner om gratis inngang og åpen kiosk på alle FFK J17 sine kamper. Velkommen!