Ny seier for FFK Kvinner

FFK Kvinner fulgte opp forrige ukes gode prestasjon med nok en seier!

Avansement i cupen

Forrige uke stod FFK for en real bragd da de sendte Sarpsborg 08 hodestups ut av NM. Mandag kveld var det rekruttene til Kolbotn som gjestet Fredrikstad Stadion i Kvinnenes 3.divisjon, og det skulle vise seg at de rød/hvite jentene fra Plankebyen struttet av selvtillit etter forrige ukes spennende NM-kamp som endte med en fortjent og sterk seier mot naboene fra Sarpsborg.

Kolbotn stilte med flere spillere som til daglig spiller i 1.divisjon, og nok en gang viste FFK Kvinner at de står godt mot lag som til daglig spiller både en og to divisjoner opp. 1.omgangen var av den jevne slaget, der bortelaget pumpet høye baller opp og forsøkte å true bakrommet til FFK. Det var en sjansefattig omgang der hjemmelaget kom til en stor sjanse, og lagene gikk med det til pause på stillingen 0-0.

Matchvinner og ny seier

FFK Kvinner kom ut med ny energi og kom til flere gode sjanser ut over i omgangen, og etter 60.minutter skulle den endelig sitte for hjemmelaget. Etter et godt forarbeid på midten stikker dagens matchvinner Thania Gealon raskt forbi og setter ballen sikkert forbi keeper, og dermed 1-0 til FFK Kvinner som skulle stå seg kampen ut. FFK avanserer derfor opp til en 4.plass på tabellen med like mange poeng som Lillestrøm, og har med det vunnet samtlige hjemmekamper i årets sesong.

«jentene legger ned en utrolig innsats i samtlige minutter, og vi har en spillergruppe som virkelig blør for drakta. Etter et tøft kampprogram den siste tiden skal vi nå restituere og forberede oss godt inn mot neste kamp» sier en fornøyd Christian Lorentsen.

Vi takker rekruttene til Kolbotn for kampen og ønsker de lykke til videre med sesongen!

Neste hjemmekamp på Fredrikstad Stadion er førstkommende søndag 14.05 kl.17:00 mot Brumunddal. Vi minner om gratis inngang og åpen kiosk på alle FFK Kvinner sine seriekamper. Velkommen!