Moa skrev FFK-historie

Første kvinnelige målscorer på landslaget!

Annonse:

FFK sin hurtige spiss Moa Felicia Alvestad-Rupar skrev onsdag historie da hun som første kvinnelige FFK spiller scoret mål i en landskamp. Etter en sterk sluttspurt slo det norske J15 landslaget Sverige 4-3 på Gustavallen i Visby, og med både mål og assist i sin debut bidro Moa til å snu kampen etter å ha ligget under 3-1.

«Det var selfølgelig veldig godt å vinne til slutt. Jentene viser vinnervilje og sterk mentalitet som vi skal ta med oss videre», sier landslagstrener Bengt Sæternes.

Også FFK J17 sin hovedtrener Jon Hermansen var godt fornøyd med sin elev etter debuten. «Moa er en fotrapp og hurtig angrepsspiller med gode 1v1 ferdigheter offensivt. Hun er en trussel mot lag som ligger høyt i banen med sin høye fart, men også mot lag som ligger lavt med sine dribleferdigheter i motstandernes boks. Med enda skarpere posisjonering, timing og et bredere avslutnings repertoar, kan hun bli virkelig god. Moa har også den seriøsiteten som kreves, er lærevillig og ser alltid ut til å kose seg på banen»avslutter Hermansen.

Lørdag kl.14.00 møtes lagene igjen, og vi ønsker Moa lykke til!