Knepent tap mot serielederen

Det ble en jevn kamp med mange dueller for FFK J17 mot Elverum

Hjemmelaget styrte banespillet

Etter to seire på rappen for FFK var det lørdag formiddag duket for en ny kamp i den Regionale J17 serien der serieleder Elverum stod på motsatt banehalvdel. Elverum stod med full pott i serien og skulle vise seg å være en hard nøtt for jentene fra Plankebyen å knekke. Det var tydelig at FFK hadde med seg massevis av selvtillit etter seieren i forrige ukes bortekamp mot Fet, og tok umiddelbart tak i kampen. Hjemmelagets trygge forsvar ga den kreative og duellsterke midtbanen gode forutsetninger for å sette opp de raske og gjennombruddshissige spissene i flere farlige overganger og angrep. Hjemmelaget kom til flere store sjanser, men det ville seg ikke helt. På overtid i 1. omgang klarer bortelaget å lirke ballen i mål etter mye klabb og babb foran FFK`s mål etter en dødball, og lagene går med det til en noe ufortjent 1-0 ledelse til gjestene fra Elverum.

Presset på for utligning

Etter pausen fortsatte hjemmelaget å ha store deler av banespillet og kom til flere gode muligheter foran gjestenes 16.meter uten å få uttelling. Kampen skulle vise seg å bli en stillingskrig der man tydelig så at Elverum var et ballsikkert lag som ønsket å ligge bredt og benytte seg av kombinasjoner på kantene, uten at de kom til noen farligheter eller klare målsjanser av den grunn. Mot spillet gang får Elverum nok en corner og dobler ledelsen på en lekker innøvd variant, og dermed 2-0 til gjestene fra Innlandet. Det var mange slitne bein i det varme sommerværet på stadion og hjemmelaget gjorde flere bytter for å tilføre spillergruppa ny energi. I det 79.spilleminuttet skulle endelig hjemmelaget få sin fortjente redusering da Mira Rikheim Antonsen dukket opp og skapte ny spenning i kampen. FFK satte i gang en sen sluttspurt, men serielederen holdt unna og står fortsatt med full pott i årets Regionale J17 serie etter 2-1 seieren på Fredrikstad Stadion.

Vi takker Elverum for kampen og ønsker de lykke til i årets Regionale serie!

Neste mulighet for å se FFK J17 på Fredrikstad Stadion er lørdag 10.06 kl.15:00 mot Kolbotn. Vi minner nok en gang om gratis inngang og åpen kiosk på alle FFK J17 sine kamper. Velkommen!