Knepent tap i NM for J16

FFK-jentene hadde tatt seg videre til neste runde i NM J16 der sterke Kolbotn var motstander.

God start på kampen

De yngste FFK-jentene hadde tatt turen til Østre Greverud Kunstgress for å møte Kolbotn på bortebane i NM J16 fredag kveld. Gjestene fra Plankebyen startet kampen godt og hadde mye av banespillet frem til Kolbotn etter 7 minutter får et frispark som blir klinket opp i krysset fra 20 meter. Etter kalddusjen fortsatte FFK med mye godt spill før Kolbotn tok over mer og mer av banespillet, og viste hvorfor de går for å være ett av Skandinavias aller beste lag. Lagene gikk med det til pause med 1-0 til hjemmelaget i blått og hvitt.

Ny energi etter pause

Pausepraten må ha truffet godt da FFK fortsatte der de startet 1.omgangen med mye godt spill. Midtveis i omgangen får Kolbotn tildelt straffe, og keeper Olivia Lie må ut etter en duell i etterkant. Inn kommer Amna Irshad som gjør en mesterlig dobbeltredning og holder med det FFK inne i kampen. FFK fikk ny energi og etter 58 minutter skulle det endelig bli balanse i regnskapet da Moa Alvestad-Rupar kommer på et gjennomløp og runder keeperen på elegant vis og utligner fortjent til 1-1. Bortelaget luktet med det avansement til neste rundt og tok på nytt grep om kampen og vant flere andreballer. 4 minutter før full tid får Kolbotn en overgang som de tar godt vare på, og vipps stod det 2-1 til hjemmelaget som også skulle stå seg kampen ut.

Dette skulle vise seg å bli en meget spennende cupkamp med bra liv på tribunen, der et ballsikkert og godt hjemmelag til slutt trekker det lengste strået.

Vi ønsker Kolbotn-jentene lykke til videre i NM!

PS: Neste hjemmekamp på stadion for jentene er FFK-Bjerke i Regional J17 førstkommende søndag kl.15.00. Gratis inngang og åpen kiosk. Velkommen!

Foto: Roy Bjerkeli