Knepent tap for FFK Kvinner

Det ble tap for FFK Kvinner mot Brumunddal i høstsesongens første hjemmekamp.

Annonse:

Sterk borteseier mot Kolbotn 2

Etter en flott 4-1 seier på bortebane mot rekruttene til Kolbotn i forrige serierunde, tok FFK i mot Brumunddal i høstsesongens første hjemmekamp. Laget fra Ringsaker kom på plassen foran Fredrikstad i vårsesongen, og kom også fra en storseier i forrige serierunde mot Bærums Værk.

Spillemessig var FFK Kvinner fullt på høyde med gjestene, men nok en gang var det effektiviteten foran mål som skulle vise seg å bli den store forskjellen denne dagen. Med to kjappe mål fra Brumunddal i det 14- og 20 spilleminuttet gjør at lagene går til pause på stillingen 2-0 til bortelaget fra Mjøsas bredder.

På tross av dette fortsatte FFK presset og styrte store deler av banespillet. Jentene hadde også to baller i nettmaskene som ble hårfint avblåst for offside, men dette var dagen da laget fra Plankebyen ikke hadde marginene på sin side.

2.omgangen ender målløst, slik at Brumunddal tar med seg alle 3 poengene hjem og topper tabellen.

Vi takker Brumunddal for kampen og ønsker de lykke til i årets serie!

Neste mulighet for å se FFK Kvinner på Fredrikstad Stadion er torsdag 07.09 kl.20:15 mot Ås. Vi minner om gratis inngang og åpen kiosk på alle FFK Kvinner sine kamper. Velkommen!