Jon Hermansen skal lede FFK Kvinnene!

Jon Hermansen skal utvikle kvinneavdelingen kommende sesong.

Imponerende høstsesong

FFK Kvinner leverte en imponerende høstsesong med 5 kamper på rad uten tap, og sikret seg med det retten til fortsatt spill i neste års 3.divisjon. Etter omstrukturering i divisjonssystemet blir dette en god kamparena for distriktets fremste talenter, der vi blant annet kan se frem til lokaloppgjøret mot Sarpsborg 08 som en av godbitene. I tillegg til at FFK Kvinner slo S.08 ut av NM, rykket de som kjent ned fra 2.divisjon som på kvinnesiden ligger under Toppfotballen. Laget fra Olavs by er garantert sugne på revansje, og det vil bli en spennende sesong der jentene fra Plankebyen også skal kjempe mot flere satsende klubber som ønsker seg oppover i divisjonssystemet.

Jon Hermansen tar over

Jon  Hermansen har i år hatt ansvaret for klubbens J17 lag, og tar nå over som hovedtrener for kvinnenes A-lag kommende sesong. I tillegg skal Hermansen ha det overordnede ansvaret for treningshverdagen for alle spillerne i kvinneavdelingen, som også innebærer J17 som til neste år skal spille i den Regionale serien. Regional J17 er en kamparena for de fremste spillerne på Østlandet som ofte er på aldersbestemte landslag, og går derfor for å være en meget sterk serie.

Jørgen Skøien fortsetter som Hermansen sin assistent og fysiske trener også for 2024 sesongen, og klubben har med det sikret seg både god kvalitet og kontinuitet også på trenersiden. Morten Jakola er ny i teamet og går inn som assisterende kampleder for J17. Morten har bakgrunn fra blant annet Polarstjernen og har gjennom sin spillerutdanning jobbet med talenter i Nord-Norge gjennom landslagsskolen. I tillegg har klubben i disse dager utlyst en ny stilling som kampleder for J17.

Etter et kort juleopphold går Kvinneavdelingen inn i en oppkjøringsperiode der både J17 og A-laget skal ut i flere treningskamper. Nærmere informasjon og referat fra disse kampene vil bli publisert på klubbens hjemmeside fortløpende.

FFK Kvinner ser frem mot en spennende 2024-sesong, og ønsker alle en riktig god jul og ett godt nytt år!