J17 vant over Lyn

J17 med sterk seier på bortebane mot Lyn og avsluttet med det en god sesong i Regional J17.

Snudde kampen

Sesongen er straks over for J17 og i nest siste kamp tok FFK turen til Oslo for å møte Lyn på Kringsjå kunstgress. FFK tok en flott 3-2 seier mot Fet på Fredrikstad Stadion uken før, og Lyn kom fra uavgjort 1-1 mot Sarpsborg 08 i forrige runde.

Lyn tok tak i kampen fra start og styrte store deler av banespillet gjennom sikkert pasningsspill. Hjemmelaget kom til flere gode sjanser og tok fortjent ledelsen allerede etter 6 minutter ved Lea Marie Valan. Etter dette jevner banespillet seg ut og FFK klinket mer til i duellene og fikk med det Lyn ut av rytmen. Etter halvtimen spilt utligner Sara Reid til 1-1, før samme spiller kun fire minutter senere sender gjestene fra Fredrikstad i føringen med et vakkert mål. Det skulle ikke bli flere mål denne omgangen slik at lagene går til pause på stillingen 2-1 til FFK.

Da Lyn hadde mye av banespillet i 1.omgang, var rollene byttet om etter pausen. FFK fortsatte å kjøre på fra start og etter 54 minutter øker landslagsaktuelle Moa Alvestad-Rupar til 3-1, før hun ni minutter senere øker til 4-1. De tilreisende fra Plankebyen trodde med det at seieren var sikret, men Lyn hadde derimot andre planer. Hjemmelaget satte inn en sluttspurt og reduserte til både 2-4 og 3-4, før dommeren blåser i fløyta for full tid. FFK J17 tar med det en sterk borteseier mot Lyn.

Avsluttet med uavgjort

På søndag avsluttet J17 årets sesong med 3-3 og poengdeling borte mot Heming, og kan med det se tilbake på en sesong der mange yngre talentfulle jenter har fått testet seg i en sterk og spennende regional serie. I tillegg har mange talentfulle spillere fra flere Østfoldklubber fått tilgang på en viktig trening- og kamparena som hospitanter.

Vi ønsker å takke alle spillere, trenere, støtteapparat, samarbeidsklubber/hospitanter, sponsorer og foreldre for en spennende sesong der utvikling har stått i fokus!