Fullspekket jentedag på stadion

Førstkommende søndag inviterer kvinneavdelingen til et fullspekket program med 4 kamper på stadion!

Fra bylag til senior kvinner
Det gror godt i kvinneavdelingen i klubben om dagen og på søndag skal spillere i alle årsklasser i aksjon. De yngste spillerne kommer fra klubbene i Bysamarbeidet og utgjør hovedtrener Joachim Phan sine to bylag som skal måle krefter mot henholdsvis Kolbotn og Häcken. Deretter skal Christian Lorentsen lede klubbens A-lag mot rekruttene til Häcken, før Jon Hermansen sitt J17 avslutter dagen mot Häcken J17.

- Vi går igjennom et lite generasjonsskifte i klubbens kvinneavdeling der vi nå ser at det er mange yngre og ambisiøse spillere som banker på døren. Disse skal vi forvalte på en god måte fremover, og det er viktig at de får testet seg mot god motstand slik at de kan få noen referansepunkter på hvor nivået hos de beste jentene i Norge og Sverige ligger. Dette håper vi skal gi FFK-jentene ekstra motivasjon i treningshverdagen slik at de har noe å strekke seg etter. Med dette i kombinasjon med vårt kompetente trenerteam ligger alt til rette for at vi går en hyggelig fremtid i møte på kvinnesiden i klubben. Sier Administrativ leder i FFK Kvinner, Tor-Arne Borg.

Gratis inngang
Vi byr på gratis inngang og oppfordrer alle som er glad i fotball om å støtte opp om jentespillerne våre denne dagen.

- Det er flott å kunne vise frem mange av de ivrige jentene på Bylaget som kommer fra de forskjellige klubbene i Bysamarbeidet, og det er nok artig for de yngste jentene å spille på stadion. Samtidig vil J17 og Senior møte to meget gode lag fra Häcken BK, og her vil det nok være mulig å se flere fremtidige toppspillere i aksjon fra både Norge og Sverige, avslutter Borg.

Program søndag 12 mars:

• Kl.10:20 - FFK (bylag) J13 - Kolbotn J13
  • Kl.12:00 - FFK (bylag) J14 - Häcken BK J14
  • Kl.14:00 - FFK A - Häcken BK Rekrutt
  • Kl.16:30 - FFK J17 - Häcken BK J17

Gratis inngang og åpen kiosk hele dagen. Velkommen til den store jentefesten på stadion!