Første seier i boks!

FFK Kvinner spilte på seg selvtillit i målrikt oppgjør. Nå venter publikumskampen 11 mai!

Målrikt oppgjør
Det ble et målrikt oppgjør på Ottestad Idrettspark der FFK Kvinner spilte på seg selvtillit før publikumskampen på Fredrikstad Stadion 11 mai mot Sarpsborg 08.

Kampen bølget innledningsvis frem og tilbake med flere tøffe dueller. I det 14. spilleminutt får Ottestad et gult kort, som skulle bli det første av i alt tre gule kort som ble delt ut denne dagen. Og det var hjemmelaget Ottestad som skulle få det første målet, da de etter 27 minutter setter dagens første mål. Tre minutter etter dobler Ottestad ledelsen i det som skulle se ut som en komfortabel ledelse, men da våkner FFK for alvor. På syv magiske minutter snur FFK kampen slik at lagene går til pause med 3-2 ledelse til de rød/hvite jentene fra Plankebyen.

Fortsatte etter pausen
Etter pausen var jentene frempå på nytt og økte ledelsen til 4-2, og mange tenkte nok da at kampen var avgjort. I det 47. spilleminutt reduserer Ottestad til 4-3 og brått var det igjen kamp om poengene. Spillet bølget deretter frem og tilbake der FFK var farlig frempå flere ganger. Dette resulterte i to straffer til FFK som 2005-modellen Tora Lindskog satte sikker i mål, slik at kampen til slutt ender 6-4 til FFK Kvinner i et målrikt og artig oppgjør.

Lokal-derby og publikumsfest neste!
Dette lover godt inn mot lokaloppgjøret på Fredrikstad Stadion 11 mai mot Sarpsborg 08. Her er målet å sette ny Norsk publikumsrekord for 2.divisjon kvinner, og Værste spanderer billetten i det som viser seg å kunne bli en skikkelig godbit av et lokaloppgjør. Her håper man at klubbene i byen mobiliserer innad i lagene, slik at de yngre kan få mulighet til å oppleve skikkelig stemning på stadion også under en kvinnekamp. Det er fortsatt mulighet for å sikre seg en gratisbillett til seg seg eller laget.

Går for rekord i By-derby
11. mai klokka 20:00 går et av landets råeste by-derby av stabelen. FFK mot Sarpsborg 08!

FFK sitt kvinnelag rykket opp til 2. divisjon i fjor høst. 11. mai møter de Sarpsborg 08 sitt kvinnelag på Stadion og da skal det settes publikumsrekord på nivå 3. Forrige rekord er 925 tilskuere, den står for fall 11. mai!

Kjøp billett til derbyet FFK Kvinner - Sarpsborg 08 Kvinner HER eller i FFK Appen!