FFK Kvinner med ny seier

FFK med storseier over Lillehammer på stadion.

Stigende formkurve

FFK Kvinner kom fra storseier mot både Bærum og Ås, og det var som kjent kun seier som var godt nok når Lillehammer gjestet Fredrikstad Stadion søndag kveld.

Jentene fra Plankebyen gikk ut i et forrykende tempo, og allerede etter 12 minutter skulle dagens første av mange mål komme. Hjemmelagets hurtige spiss Thania Gealon setter fart og åpner målkontoen, og dermed stod det 1-0 til FFK. Samme spiller dobler ledelsen til 2-0 etter 39 minutter, slik at lagene går til pause på stillingen 2-0 til FFK.

Fortsatte finspillet

Etter pause fortsatte FFK der de slapp, og etter 54 minutter øker Emma Borg til 3-0, før  Ingrid Larsen minutter etter legger på til 4-0. Deretter dukker dagens tremålsscorer og store spiller Thania Gealon opp og legger på til 5-0. Etter dette gjør hjemmelaget flere bytter, og inn kom spillere som også ønsket å sette sitt preg på kampen. FFK fortsatte å styre banespillet, og i det 84- og 85. spilleminuttet øker og fastsetter Julia Hannam-Larsen og Sara Reid sluttresultatet til 7-0.

FFK tar med det en viktig og solid seier over Lillehammer da det gjenstår kun 2 kamper av årets serie. Jentene kan beholde plassen i divisjonen med en sier til, men vil sikre plassen ved seier i de to siste.

Vi takker Lillehammer for kampen og ønsker de lykke til i årets serie!

Neste mulighet for å se FFK Kvinner på Fredrikstad Stadion er søndag 05.11 kl.18:00  i den viktige kampen mot Ottestad.

Vi minner om gratis inngang og åpen kiosk på alle FFK Kvinner sine kamper. Velkommen!