FFK Kvinner klar for 2. Divisjon

Søndag 14 tok FFK kvinner turen til Grei iL sin bane i Oslo for avgjørende kvalifiserings kamp mot Lillestrøm. Etter å ha vunnet første kvalifiseringskamp 3-1 mot Lillehammer og tapt den andre 0-1 mot KFUM Oslo, var utgangspunktet at laget måtte klare minst uavgjort i denne kampen

Laget ankom arenaen og ble henvist til Enerly garderoben,en veldig hyggelig gest av arrangøren.

Laget var preget av alvor og nerver før kampstart.

Kampen startet med FFK som det førende laget og etter 11 min fikk laget lønn for strevet.

Isabell Herlovsen var sikker da hun kun kom alene igjennom og dermed 1-0.

FFk fortsatte med sitt gode spill og kom flere sjanser, men mål ble det ikke før i det 32 spille minutt da «luftens baron» Vilde Vigger Svensen fikk stå helt alene og nikke ballen i det lengste hjørnet.

1 omgang ebbet ut med 2-0 til FFK

Etter 10 min av 2 omgang foretok Lasse Svensen ett bytte. Ut gikk Isabell Herlovsen med en kjenning i låret, inn kom Tonje Alfredsen. Hun økte like godt til 3-0 etter litt klabb og babb foran mål.

Lillestrøm reduserte etter 76 minutter ved Andrea Davidsen. Keeper Tuva var sjanseløs på det gode skuddet som gikk inn like ved stolperota.

FFK tok på ny tak og kjørte kampen, Lillestrøm kom ikke til flere sjanser og FFK’s toppscorer Tonita Tollefsen fastsatte sluttresultatet til 4-1 i 89 spilleminutt.

FFks lag hadde aldersspenn fra 15 år ,Tuva Kjøs ( keeper) til eldste kvinne på 33 år.

Kjempestemning da dommer blåste for full tid og laget kunne feire opprykket og takke sine tilhengere for støtten.