FFK Kvinner investerer for fremtiden!

FFK Kvinner ruster seg for fremtiden gjennom opptak til A-stallen fra egen klubb samt nye viktige signeringer.

Nå sitt fulle potensiale som spiller i FFK
Som klubb har FFK et stort ønske om å bidra inn mot å gi jenter og kvinner i Fredrikstad og Østfold gode forutsetninger og muligheter for å kunne utvikle seg videre, slik at man kan nå sitt fulle potensiale som spiller. For en klubb som historisk sett har vært forbundet med herrefotball har man de siste årene innlemmet kvinnene til å bli en naturlig og viktig del av klubben. Selv om man i enkeltkamper ikke har fått den poengfangsten man kanskje hadde håpet på, jobbes det godt på feltet i treningshverdagen og opp mot kamper av både trenestab og spillere hver uke. Med et sportsapparat rundt spillerne som er meget godt vil dette kunne legge til rette for at alle spillerne i klubben kan få maksimalt ut av sitt eget potensiale som både enkeltspiller og lagspiller. Flere og flere av spillere tar nye steg og er noe som vises godt igjennom prestasjonene på banen slik at både utviklingen og fremtidsutsiktene ser bra ut.

Godt rustet for fremtiden
For J17 har laget de to siste sesongene hatt et stort fokus på spillerutvikling og har gjennom det produsert hele 10 jenter født 2005-2006 inn i seniortroppen. «Å utvikle fotballspillere er viktig for rekrutteringsmulighetene for de yngre, både i J17 og seniortroppen. Jeg kan si at vi begynner å bli godt rustet opp mot de neste sesongene, og er noe som igjen gir oss en god trygghet og arbeidsro. Med arbeidsro mener jeg at vi vil kunne få mulighet til å fokusere maksimalt både på spiller samt utvikling av laget som en helhet i riktig tempo. Vi har et ønske om at FFK skal være en attraktiv klubb for kvinnelige spillere som ønsker å nå ut sitt fulle potensiale sammen med andre dedikerte jenter» sier Sportslig leder for Kvinnene Christian Lorentsen.

Disse 5 jentene har signert for FFK Kvinner senior:

Tora Lindskog f.2005: Den tidligere Gresvik og Trosvik spilleren har signert en avtale ut året og har vist seg å være en meget viktig brikke allerede i år. Tora er en spiller med ekstrem god arbeidsmoral både i trening og kamp, og setter på tross av sin unge alder en tydelig standard i spillergruppa. Har nivået inne til å kunne gå hele veien og har tidligere deltatt på Equinor talentsamling.

Oda Nordbakke f.2005: Kommer opprinnelig fra Tistedalen og er inne i sitt andre år som FFK J17 spiller, og har etter 4 ukers hospitering i FFK Kvinner signert en avtale som strekker seg over 2,5 år. Oda har vist stor trygghet i sin defensive rolle og har gode forutsetninger for å utvikle seg videre til å bli en viktig og solid bauta i bakre rekker.

Kaja Sandnes f.2005: Kommer opprinnelig fra ÅS IL og er inne i sitt andre år som FFK J17 spiller, og har etter 4 ukers hospitering i FFK Kvinner signert en avtale som strekker seg over 2,5 år. Kaja er en sterk og uredd midtbane- og angrepsspiller som har et stort potensial som spiller. I tillegg har hun noen sosiale egenskaper som også vil være viktig for laget utenfor banen.

Julia Hannam-Larsen f.2005: Den tidligere Kråkerøyspilleren er nå inne i sitt andre år som FFK J17 spiller, og har etter 4 uker med hospitering hos FFK Kvinner signert en avtale som strekker seg over 2,5 år. Julia er en tøff spiller som har et stort potensial til å bli en fremtidig spiss for FFK Kvinner.

Tuva Eirin Melby Sandmark f.2006: Kom fra Askim Fotball i mars og har signert en avtale over to år. Keeperen leverer godt i både kamper og trening og har et stort potensial vi tror keepertrener Mads Stakvik klarer å utvikle videre. Hun har allerede stått tre 2.div kamper for FFK Kvinner i år.

Rebekka Helgadottir f.2006: Kom fra Askim Fotball i mars og har signert en avtale som løper over to år. Rebekka er både sterk og uredd og har gode forutsetninger for å lykkes som midtstopper. Det er store muligheter for at hun fremover vil kunne ta steget videre inn mot FFK Kvinner 1.

Vi ønsker jentene lykke til med utviklingen i Seniortroppen!