FFK jentene på vinnersporet igjen

Etter det forsmedelige tapet sist uke var jentene på J17 fast bestemt på revansjere seg i bortekampen mot Drøbak Frogn torsdag kveld.

Innsatsen og banespillet var på topp fra start. Imidlertid hadde motstanderlaget valgt en taktikk med å spille svært defensivt, og mot et forsvar bestående av 7-8 jenter var det svært vanskelig for FFK angrepet å skape store sjanser. Det stoppet som regel mot et bastant forsvar rundt 16- meteren. En løsning på dette var skudd fra distanse, og etter flere forsøk satt endelig Celina Lundgård inn ledermålet i 1. omgangs siste spilleminutt med et flott skudd fra ca 20 meter.

2. omgang fortsatte med press fra FFK jentene, som kom til flere sjanser, uten mål som resultat. Hjemmelaget presset litt på i slutten av kampen, men kjemping av alle jentene og en flott redning av keeper Liv-Grete Laache forhindret scoring imot, og kampen ebbet ut med en fullt fortjent 1-0 seier.

Det ble en sen kveld, da fikk jentene også litt velfortjent mat på hjemreisen etter kampen. Torsdag neste uke kommer Drøbak Frogn til Fredrikstad stadion for returkamp i serien, og det klare målet for FFK jentene er hjemmeseier og tabelltopp!