0 - 8 Seier mot Askim

​​​​​​​ FFK kvinnelaget fortsetter seiersrekken med 0-8 seier borte mot Askim I 3.serierunde og i tillegg hadde de takeover for NFFs Instagramkonto

Søndag var FFK gjest på gresset til Askim Fotball og vert for NFFs Instragram Takeover

NFFs Instagram Stories

Allerede i det 4.spilleminutt var det klart for 0-1 ved Janine Tocmo. Resten av omgangen hadde jentene full kontroll over kampen. 0-2 kom i det 27. minutt ved Beri Næss.

Johanne Ruyter, kampens beste spiller, økte til 0-3 i det 33. minutt før Tonita Tollefsen scoret det 4.målet like før pause.

2. omgang startet noe famlende, uten at hjemmelaget klarte å komme til noen målsjanser.

Etter hvert overtok FFK jentene initiativet i kampen igjen, og det kom tre raske mål i det 65, 67 og 70. spilleminutt av henholdsvis Janine, Rebecca Waatsveen og Tonita

Resten av kampen dominerte FFK helt. Flere stod i kø foran hjemmelagets keeper for å score. Det ble imidlertid kun et mål til, men det var til gjengjeld kampens mål. Kaptein Anne-Grethe Zimmermann klinte til med direkteskudd på frispark i det 79. spilleminutt. Ballen satt klistret i krysse!

FFK kvinnene er på toppen av tabellen i 3.divisjon med full poengpott og 29 plussmål