Surt nederlag mot naboen

Det ble en tung kveld for guttelaget tirsdag. Etter å ha vært det førende laget ble det tap 0-1 mot Sarpsborg 08.

Alt lå til rette for en jevn og tøff kamp mot Sarpsborg 08 tirsdag kveld.

På guttenivå gis det fem minutters utvisning ved gult kort. Til tross for mange utdelte kort til FFK så var våre gutter det førende laget i kampen. En stund var vi kun ni spillere på banen. Da blir det vanskelig å vinne kamper.

- Bortsett fra det første kvarteret av 2. omgang, er vi det førende laget. Vi skaper seks store målsjanser, men som tidligere sliter vi med å omsette dem, forteller trener Magnus Pettersen.

I stedet glipper FFK i markeringen på en dødball i mot og da taper vi kampen der.

- Jeg syns synd på gutta, som egentlig gjør en god kamp. Det er ofte tabu å kritisere dommeren. Men her må man kalle en spade for en spade og si at det for mange avgjørende situasjoner hvor dommeren gjør feil, understreker Pettersen.

FFK stilte med dette laget:

Nicklas Lagesen

Mikael Engsmyr
Oscar Jansson
Oscar Øren (gult kort)
Magnus Johansen

Micael Lervik
Thomas Rekdal
Hojat Mohammadi
Leonit Seferaj (to gule + rødt kort)
David Buhinja

Oliver Midtgård (gult kort)

Også benyttet: Oliver Askland og Florent Kuqi.