G16 klare for ny sesong

G16 troppen er endelig. Både trenere og spillere gleder seg til sesongoppkjøringen.

Formålet med guttelaget er å lære spillerne hva en god treningskultur er. I tillegg videreutvikle tekniske ferdigheter, innlæring av
taktiske og mentale egenskaper, samt bygge fysisk karakter. Dette vil si at i løpet av året skal spillerne lære og trene på følgende:

I følge virksomhetsplanen til FFK har G16 følgende mål:

• Utvikle minimum 3 ungdoms-landslagsspillere i løpet av en 2-års periode.
  • 70% prosent av siste års guttespillere skal være gode nok for juniorlaget ved sesongslutt
  • Hevde seg i interkrets.
  • Komme til minimum semifinalen NM hvert år.

Neste års G16 tropp består av følgende spillere:

- Isak Strandin (Ny fra Torp)
- Ole Langbråten (Ny fra Råde)
- Nicolay Haug (Ny fra Torp)
- Herman Tveit-Reffsgård (Ny fra Skogstrand)
- Oscar Jansson
- Tage Johansen (Ny fra Skogstrand)
- Petter Eiken (Ny fra Gresvik)
- Noah Rene Olsen
- Eivind Luktvasslimo (Ny fra Trosvik)
- Tage Løining (Ny fra Skogstrand)
- Ruben Larsen (Ny fra Ås)
- Oliver Askland
- Leo Hermansen (Ny fra Trosvik)
- Daniel Willadsen
- Aram Khalid (Ny fra Gressvik)
- Oskar Platzack (Ny fra Ås)
- Fredrik Bendvold
- Samuel Gray (Ny fra Ås)
- Marcus Kristansen (Ny fra Lisleby)

Laget skal trenes av Magnus Pettersen og Sindre Rekdal. De har trent guttelaget med stor suksess de siste to årene og utfyller hverandre godt.

Magnus Pettersen har vært guttelagstrener siden lagets oppstar, og vil i løpet av neste år bli ferdig med sin UEFA A-lisens. Han er en faglig god trener som er flink til å se hver enkelt spiller og føre enkeltspillere og lag i den retningen som klubben ønsker. Sindre Rekdal har en bakgrunn som profesjonell fotballspiller i både Belgia og Norge. Han er dedikert i sitt arbeid på feltet og ekstremt nøye på detaljer. Med en bakgrunn som fotballspiller vet han hva om kreves av profesjonelle holdninger for å bli god.

En slik kombinasjon av kunnskap og ferdighet legger forholdene til rette for god spillerutvikling. FFK er heldig som har to slike trenertyper på sitt G16 lag.

Magnus og Sindre har også med seg to gode hjelpere, oppmennene Roar Borge og John Pettersen. Roar er strukturert og nøye i arbeidet sitt. John har glimt i øye og sørger for at spillerne har orden på utstyret sitt. I tillegg er han veldig glad i en kopp kaffe. Begge disse to har vært med i flere år og gjør en god jobb rundt laget.