Midtbanespiller klar for FFK

Rett før overgangsvinduet stenger har FFK forsterket midtbanen, samtidig kan det også hende en midtbanespiller er på vei på utlån...

U21-landskamper i 2019
Hasan Duman (21) er ny spiller inn i FFK-troppen. Han kommer fra Åssiden, men har i en årrekke gått gradene gjennom Strømsgodset-systemet. 2019 så ut til å bli gjennombruddet for teknikeren som spilte mye for Godset i oppkjøringen til fjorårssesongen, han fikk også sine første kamper på det norske U21-landslaget i mars mot Finland og Russland. Dessverre ble store deler av 2019-sesongen ødelagt av en langvarig skade, nå får han muligheten til å kjempe seg tilbake i FFK. Hasan setter dermed læreryrket på vent og gleder seg til å bidra i Fredrikstad.

- Jeg er stolt av å kunne kalle med FFK-spiller og er veldig glad for denne muligheten. Jeg ser frem mot en bra sesong der jeg ønsker å bidra til at klubben rykker opp. Forteller Hasan Duman.

Spennende tilvekst
Med tapet av både Andreas Hagen og Marius Hagen så har FFK ønsket å forsterke midtbaneleddet før sesongstart. Kasander Getz kom inn for noen uker siden og har vist lovende takter i trening og kamp, nå komplementeres midtbanen med 1999-modellen Hasan Duman.
Hasan er en teknisk godt skolert, kreativ midtbanespiller med en god skudd- og dødballfot. Etter skadeutfordringene i 2019 har han fått trent godt i 2020 og Bjørn Johansen håper FFK kan få frem det beste i midtbanetalentet når han kommer tilbake i solid fotballform. I første omgang har Hasan signert en avtale ut inneværende sesong, men begge parter håper naturligvis at dette kan være starten på et langvarig samarbeid.

- Med Hasan inn har vi flere strenger å spille på i midtbaneleddet, og han har et potensial vi håper å få ut som vil være med på å løfte laget. Vi får inn en kreativ spiller som kan bidra med målpoeng og som gir oss ekstra styrke på siste tredjedel av banen. Vi har på kort tid blitt kjent med en ydmyk og flott gutt som vi gleder oss til å få inn i gruppa. Forteller Bjørn Johansen.

Vurderer utlån for Koko
Samtidig kan det hende Phillipe Koko får muligheten til å gå på lån til Levanger. Trønderklubben har også jaktet forsterkninger denne sommeren og mandag var Koko på plass i Trøndelag for å se på forholdene. Ettersom vinduet stenger tirsdag vil det komme en rask avklaring på om Phillipe spiller høsten i Levanger eller FFK.

- I en tøff konkurranse om spilletid i dagens FFK vurderer vi det til at det kan være fornuftig for Phillipe sin videre utvikling å gå på et låneopphold, dersom Phillipe opplever Levanger som en god match så tenker vi at dette er en bra løsning. Forteller Bjørn Johansen.

Hasan tar drakt nummer 19 i FFK og er på plass på trening onsdag.