Joona signerte for FFK

FFK har sikret seg det finske midtbanetalentet Joona Veteli (21).

Tirsdag morgen fullførte finske Joona Veteli medisinsk test før han undertegnet en treårskontrakt med Fredrikstad Fotballklubb.

Joona er dedikert og ambisiøs. Vi gleder oss til å få ham inn i FFK-familien!

— Andrea Loberto
- Joona er en ung spiller med stort potensiale. Han har seniorerfaring fra finsk fotball og internasjonale referanser med tre U21-kamper, senest mot Russland i høst, sier FFK-trener Andrea Loberto.

Joona, som er en anvendelig midtbanespiller, har skrevet under for tre år med FFK.

- Han er dedikert og ambisiøs. Vi gleder oss til å få ham inn i FFK-familien. Vi har brukt god tid på referanser både på det faglige og på det personlige. Joona kommer til å tilføre masse energi og hardt arbeid, forteller Loberto.

Joona Veteli

- Dette blir min første profesjonelle klubb utenfor Kemi. Jeg kommer til en større, mer profesjonell klubb i en fin by og med et flott stadion. Det virker som gode mennesker her, og jeg gleder meg til sesongen, uttaler Joona selv på engelsk.

Spilleren selv gleder seg til å komme i gang i sin nye klubb. Han var kun på en lynvisitt i byen og på Stadion tirsdag morgen, før det bar hjem til Kemi i Finland. Han er tilbake til FFK-trening mandag.

Veteli kommer fra PS Kemi, og har tidligere spilt for FC Kemi.

BLI MED PÅ REISEN - KJØP SESONGKORT TIL 2017-SESONGEN HER!