Viktig rekruttkamp mot Rakkestad

For a-laget er det først og fremst stolthet å spille for på slutten, men rekruttene har fortsatt viktige kamper når de kjemper for å sikre kvalifisering mot Vestfold. I kveld er Rakkestad motstander på bortebane.

Spenning i topp og bunn
Rekruttene har vært i en veldig god periode den siste tiden og står med 9 strake seire. Det gjenstår fortsatt 3 serierunder før vinneren av avdelingen skal ut i kvalifisering mot Sandefjord 2 om opprykk til 3. divisjon. FFK har tabelltoppen, men kun to poeng skiller ned til andreplassen.

Også i bunnen er det spenning, ikke minst fordi man fortsatt ikke vet om det er to eller tre lag som må ta veien ned i 5. divisjon. Sparta Sarpsborg rykket ned etter helgens resultater, mens Idd, Selbak, Rakkestad, Ås og Sarpsborg FK er lagene som kjemper om å unngå samme skjebne. Rakkestad er kveldens motstander for rekruttene og dermed er det duket for en spennende kamp for begge lag denne runden!

Rakkestad har hatt en variabel sesong, men den siste tiden har de kjempet for livet og tatt mange viktige poeng. De siste 4 kampene har gitt 7 poeng, men forrige helg sa det stopp når topplaget Sprint-Jeløy vant med 3-2 på Rakkestad Stadion.

Rett fra Stjørdal til Rakkestad
FFK har slitt veldig med skader i hele 2019, derfor har det ofte vært en veldig ung gjeng som har måttet ta ansvaret i 4. divisjon. Det har de gjort med bravur, og denne gangen er det også litt flere seniorinnslag på laget som møter Rakkestad. Flere av de kommer rett fra Stjørdal hvor de var med på a-lagets fine seier over Blink søndag kveld.

Dette er troppen Magnus Meling til denne kampen:
Aleksander Karstensen, Daniel Johansson, Atli Barkarson, Oscar Jansson, Noah Bech Hermansen, Tomas Lopez Borgersen, Magnus Johansen, Oscar Lopez Borgersen, Markus Ballari Berg, Alexander Zoulakis, Phillipe Koko, Sakari Mattila, Fredrik Stokke, Eirik Vestby, Anas Farah, Micael Lervik, Nicolay Solberg og Riki Alba.

Kampstart i praktfulle Rakkestad er 20:15!