Viktig hengekamp mot Sparta

Tomas Lopez Borgersen (bildet) er med når FFK rekruttene møter Sparta Sarpsborg i en kamp begge lag må vinne!

Kampen som egentlig skulle vært spilt 19. august er endelig klar for å bli gjennomført. På det flunkende nye underlaget til Sparta på Spartabanen skal kamp 22 for året spilles.

Må ha forrykende avslutning
Hjemmelaget har hatt en tung sesong og ligger dårlig an med 5 kamper igjen å spille. Laget er nederst på tabellen og har 7 poeng opp til sikker plass. Fortsatt er det usikkert om det er 2 eller 3 lag som rykker ned, det vil avhenge av om vinneren av Østfold-avdelingen slår vinneren av Vestfold-avdelingen i kvalifisering til 3. divisjon.

Sparta står med 15 poeng på 21 kamper, sommeren og høsten har vært lite innbringende med kun 5 poeng på 15 kamper i juni, juli, august og september. Allikevel har laget hatt flere marginale tap, bl.a. når de tapte med 2-1 på Fredrikstad Stadion for to uker siden.
Skal Sparta komme seg helskinnet gjennom 2019-sesongen med fornyet tilværelse i 4. divisjon må laget ha en forrykende avslutning på sesongen, og det bør starte allerede mot FFK på torsdag kveld.

Kampen går på Spartabanen som i mange år har vært en fryktet arena pga. det svært slitte underlaget, men i sommer ble banen endelig byttet og dermed venter en strøken kunstgressmatte i kveldens oppgjør.

7 på rad
FFK sine rekrutter har hatt en veldig fin periode de siste to månedene og står med 7 strake seire i 4. divisjon. Mange av kampene er spilt med svært unge lag grunnet store skadeutfordringer i a-troppen, men det har ikke lagt noen demper på poengsankingen.
Med 5 serierunder igjen er rekruttene i "pole position" for å vinne avdelingen, men det vil mest sannsynlig kreve at samtlige gjenstående kamper vinnes. Første utfordring er et desperat Sparta Sarpsborg som må ha poeng like mye som FFK!

Til kveldens kamp har FFK plukket ut følgende tropp:
Aleksander Karstensen, Daniel Johansson, Mikael Engsmyhr, Oscar Kjøge Jansson, Tomas Lopez Borgersen, Samuel Gray, Oscar Øren, Tage Johansen, Phillipe Koko, Sakari Mattila, Oscar Lopez Borgersen, Markus Ballari Berg, Anas Farah, Eirik Vestby, Pawel Chrupalla, Micael Lervik, Daniel Willadsen og Tim Nilsen.

Kampstart på Spartabanen er 19:30.