Utviklingsavdelingen med god høst så langt!

FFK sin utviklingsavdeling går også inn i siste etappe av sesongen, og alle lagene har med seg masse gode prestasjoner i bagasjen.

FFK sine tre lag under a-laget har hatt gode sesonger, og spesielt etter sommeren har det vært mange gode prestasjoner å vise til.
Disse lagene legger naturligvis mindre vekt på sluttresultatet, og holder et sterkt fokus på utvikling, men resultatene er selvsagt også her en god indikator på at utviklingen går riktig vei.

Rekrutt
Rekruttlaget har hatt en flott sesong. I de fleste ligaer ville lagets prestasjoner holdt til et soleklart opprykk, men i årets 4. divisjon har de sterk konkurranse om 1. plassen fra Sarpsborg 08 sitt rekruttlag som fortsatt ligger fattige 2 poeng foran.

Rekruttlaget har etter forrige serierunde sterke 11 seire på rad, og lagets siste 16 kamper har gitt 15 seire og 1 uavgjort.
Fortsatt gjenstår det 4 kamper og 12 poeng å dele ut før tabellen er fastsatt for sesongen.

I snitt har rekruttlaget i startoppstillingen hatt 7 av 11 i junioralder, så det er et ungt og spennende lag som har vunnet 18 av 22 kamper så langt i år.

G19
Juniorlaget startet høstsesongen med et bittert uavgjortresultat når Lyn utlignet til 2-2 med siste spark på ballen 4 minutter på overtid.
Deretter har laget vært ustoppelige og vunnet 6 strake kamper med sterke 22-4 i målforskjell.

Juniorlaget har bare to kamper igjen i årets sesong, og har heng på 1. plassen som i øyeblikket KFUM innehar.
Det skiller 3 poeng mellom lagene, og målforskjellen er tilnærmet lik. Juniorene er dermed avhengig av å vinne sine to kamper, samt at KFUM taper en av sine.

Juniorspillerne spiller både i Interkrets juniorserien og med rekruttlaget i 4. divisjon.

G16
Guttelaget har hatt en fin sesong og ligger helt i toppen av Interkretsserien. I øyeblikket innehar de 3. plassen etter to fine seire i helgen som var.
Laget har Lyn rett foran seg på tabellen, mens Vålerenga og Asker jager like bak.
Det gjenstår 4 kamper av årets sesong for G16, før de som vanlig skal ut i kvalik for neste års Interkretsserie.

For halvannen uke tilbake vant laget også Adidas Cup 2018.
Sluttspillet gikk på Gjøvik og laget tok seg av motstanden både i semifinalen og finalen og kunne dermed juble for en flott skalp!

Yngres landslag
I 2017 var det 5 spillere fra FFK som representerte Norge på ulike aldersbestemte landslag.
I årets sesong er det så langt 3 FFK-spillere som har fått spille med flagget på brystet.

Thomas Rekdal har spilt 13 landskamper for G17, inkludert EM-sluttspill i England i mai. Totalt har han nå 32 landskamper fra G15 til G17.

Anas Farah har spilt 3 landskamper for G18. Totalt har han nå 25 landskamper fra G15 til G18.

Noah Bech Hermansen har spilt 3 landskamper for G16. Totalt har han nå 5 landskamper for G15 og G16.