Ull/Kisa sterkest på stadion

Med to scoringer mot én trakk Ullensaker/Kisa det lengste strået på Fredrikstad stadion tirsdag kveld.

Dagens motstander, Ullensaker/Kisa, kom til stadion beliggende på en imponerende 6.plass. I forrige oppgjør mellom lagene gikk guttene fra Jessheim seirende ut da de vant 2-1.

Vegard Skogheims menn var på jakt etter den viktige kvalikplassen til opprykk, mens de rødhvite kjempet om tilværelsen i OBOS-ligaen.

Hawaii-fotball

FFK åpnet bra, og Begby luktet seg fram til en sjanse etter bare drøye minuttet spilt. Fra skrått hold skjøt han like utenfor mål. Fem minutter senere fikk Kapidzic en gigantisk mulighet på en retur fra Hagerup. Det virket nesten som at dansken selv ble overrasket over at han fikk ballen, for fra kloss hold maktet han ikke å tvinge ballen under tverrliggeren.

I det 27.spilleminuttet ble Ull/Kisa tildelt corner som Sandberg ekspederte til bakerste stolpe. Der stod Troudart, og fra nesten død vinkel klarte franskmannen å heade inn ledelsen for bortelaget.

Etter scoringen oppstod det sjanser i begge ender. Først bommet Lekaj smått utrolig på ballen fra fem meter, og i neste sekvens smalt det i aluminiumet fra de gulgrønne. Vi ble tidvis vitne til skikkelig "Hawaii-fotball" på stadion.

Til 2.omgang gjorde FFK ett bytte. Thomas Rekdal kom inn for Henrik Furebotn. Omgangen startet noe sjansefattigere enn den første, og det var tydelig at bortelaget ønsket å ta vare på den ledelsen de hadde.

Hjemmelaget kom til flere gode innleggsmuligheter, men det var Ull/Kisa som skulle høre nettsus igjen. Nicolay Solberg nikket inn nok en corner, og bortelaget satte virkelig press på FFK.

På overtid kriget Ulrik Flo inn en scoring. Dessverre for hjemmelaget kom reduseringen i seneste laget og det endte 1-2 til Ull/Kisa. Neste kamp er borte mot Mjøndalen 15.oktober.

Kampfakta:

Fredrikstad FK - Ullensaker/Kisa IL 1-2 (0-1)

Fredrikstad stadion

FFKs lag: Jenssen - Westgaard, Leko, Karoliussen, Bredeli (Henningsson) - Lekaj, Åsheim (Buduson), Furebotn (Rekdal), Bebgy - Flo, Kapidzic

Gule kort:

56 min Mislav Leko, FFK