Tusen takk for innsatsen Glenn

Før denne sesongen takket Glenn Rostad for seg som hovedtrener for jr.laget. Han har i løpet av de to siste årene vært med å heve kompetansen og kvaliteten i Utviklingsavdelingen. Det er klubben svært takknemlig for.

Glenn ble ansatt som hovedtrener for jr.laget før 2016 sesongen. Da hadde han allerede  to perioder bak seg i klubben, både som A-trener og Jr.trener. En slik god kjennskap til klubben og hans personlige treneregenskaper var hovedårsaken til at Glenn ble tilbudt en tredje periode som trener i FFK.

I løpet av de to siste årene har Glenn tilførte klubben mye. Hans erfaring og kunnskap om hva som kreves for god spillerutvikling har både trenere og spillere hatt nytte av. Han har vært med å heve lista på hva både spillere, trenere og klubben må gjøre for å bli blant de beste klubbene i landet igjen. I tillegg er Glenn en av få trenere som klarer balansegangen mellom å sette tydeligekrav samtidig som han ufarliggjør fotballen. Det klarer han med sitt store engasjement og evnen til å ha glimt i øyet.

Glenn Rostad
Glenn Rostad er som regel alltid blid, spesielt i Danmark.

Glenn er en av få trenere som klarer balansegangen mellom å sette tydelige krav samtidig som han ufarliggjør fotballen.

— Magnus E. Meling. Leder for U.avdelingen og Jr.trener

Resultatene av Glenn sitt arbeid i klubben  kommer garantert til å synes de kommende årene, selv om man allerede nå begynner å se nyanser av dette. Mens Glenn har vært jr.trener har fire jr.spillere debutert på A-laget og en spiller har fått profesjonell kontrakt. Og fra fjorårets jr.tropp er hele fire spillere tatt opp i årets A-tropp.

Klubben og Utviklingsavdelingen setter stor pris på stempelet han har satt i klubben med sine menneskelig egenskaper og fotballfaglige kunnskaper. Selv om Glenn ikke blir med videre som trener, ønsker klubben fortsatt å benytte seg av Glenn `s kunnskaper og erfaringer!