Torp IF er med!

Nok en gang kan vi presentere en ny klubb som er med på den nye samarbeidsavtalen for fotball-familien i Fredrikstad.

Torp IF passerte 100 år for 3 år siden og er et fleridrettslag på ca. 400 medlemmer fordelt på grupper innen bryting, håndball, fotball og barneidrett.
Torp er blant annet kjent for å ha en av Østfolds største fotballcuper for barn, den veletablerte Eat - Move - Sleep cupen som arrangeres hver høst på anlegget til Torp.

Nå er altså også Torp klare til å fortsette samarbeidet og har følgende å si på hvorfor de nå velger å signere den nye samarbeidsavtalen.

- Fotballgruppa i Torp IF mener et bysamarbeid er bra for utvikling av fotballspillere i Fredrikstad og er positive til videre bysamarbeid. Vi i Torp har hatt flere spillere fra vår klubb på disse tiltakene de siste årene som i dag spiller i utviklingsavdelingen i FFK. Vårt håp er at en eller flere av disse skal ta ytterligere steg å en dag bli FFK-senior spiller og aller helst spille i Eliteserien med FFK. Veien dit er lang og det krever mye både av spiller, klubbene han/henne spiller for og foreldre. Denne veien er også ulik for ulike spillere. Vi mener derfor at noe av det viktigste klubbene i Fredrikstad kan gjøre er å samarbeide godt på mange ulike plan. Det krever tillit til hverandre og god kommunikasjon mellom klubbene. Her har FFK som den mest profesjonelle klubben, et særlig ansvar. Prosessen og kommunikasjonen med samarbeidsklubbene rundt oppstart av G14 lag og ny bysamarbeidsavtale, mener Torp er kritikkverdig, men synes nå vi har kommet inn på et bra spor og vil signere den reviderte avtalen om bysamarbeid med FFK. Forteller Ole-Jørgen Torp, leder av fotballgruppa i Torp IF.

Vi i FFK er veldig glade for at Torp er med og ser frem til fortsettelsen!