Thomas blant topp 3

Forrige uke ble Thomas Rekdal presentert som 1 av 5 nominerte til årets talent i Postnord-ligaen, nå er feltet kuttet til 3 stk.

For tredje gang kåres Årets Talent i PostNord-ligaen. I forrige uke ble fem nominerte presentert, nå er antallet nede i tre.

Disse tre er:

Sebastian Jarl, Kjelsås
Oskar Johannes Løken, Raufoss
Thomas Rekdal, Fredrikstad

Trenerne har kunnet nominere tre spillere hver, hvorav maksimalt en fra hver klubb. Spillerne skal være født 1997 eller yngre, og i tillegg til å utmerke seg med spesielt gode fotballferdigheter, ha et høyt utviklingspotensial og stå for gode holdninger (spillere fra andrelag er ikke med i kåringen).

Markus Solbakken vant prisen i fjor – etter å ha vært sentral på HamKams lag som vant PostNord-ligaen. Kasper Nissen fikk prisen i 2016 etter å ha bidratt sterkt for Nest-Sotra, han ble også ble toppscorer i hele PostNord-ligaen.

Vinneren får 20.000 kroner og en krystallpremie. Spillerens klubb får også 20.000 kroner fra ligapartner PostNord. Prisen vil altså bli offentliggjort og utdelt på serieavslutningen 27. oktober.