Takk til Fredrikstad!

Rammen var satt, ufattelige 10.400 mennesker var klare for fotballkamp på nivå 3 i Norge...

Ut i hundre
FFK startet kampen som et fyrverkeri og satt umiddelbart Moss under et hardt press.
Etter få minutter holdt vi på å ta ledelsen uten å røre ballen når et tilbakespill glapp under foten til Moss sin keeper og traff stanga før den ble klarert.
Joona Veteli var frisk og fikk en stor mulighet like etterpå, men skuddet ble stoppet på streken, like etterpå skulle han få fulltreff når Tim Nilsen fyrte av et skudd som keeper måtte slippe og la den på sølvfat for Veteli. 1-0 til enorm stemning på Stadion!

Etter scoringen roet oppgjøret seg ned og ble en mindre god fotballkamp med mye feil og lite rytme hos begge lag.
Moss sin største mulighet kom når Håvar Jenssen måtte vippe et langskudd over målet.
Moss hadde også noen dødballer som ble litt kaotiske, men ingen store sjanser.

Mot slutten av omgangen var det igjen hjemmelaget som tok styringen, og nok en gang var det Veteli kom nærmest, men denne gangen ble skuddet blokkert.
Fullt fortjent ledelse for FFK, men oppgjøret lever inn til hvilen med 1-0 på resultattavla.

Moss på hugget
Etter hvilen var det Moss som var det førende laget. Først gikk et altfor langt innlegg fra Thømt Jensen i stanga etter å ha vært innom fingertuppene til Jenssen.
Etter fikk Rene Elshaug to gode muligheter, men ingen av de gikk på mål.
Etter dette roet igjen oppgjøret seg og ble nok en gang litt rotete og urytmisk. Mye stopp i spillet, lavt tempo og en herlig nerve var beholdningen i midterste del av andre omgang.

Etter 85 minutter kom avgjørelsen. Åsheim trer gjennom Sellin på et bakromsløp, han fosser fra mosseforsvaret, men alene med keeper er det sistnevnte som vinner, returen havner derimot hos en annen innbytter, nemlig Rocky Lekaj som enkelt punkterer kampen i åpen kasse.

Moss ga seg ikke og kom til en god sjanse etter flipperspill i boksen til FFK, men når forsvaret ikke fikk stoppet Moss, så var Håvar Jenssen på plass igjen med en god benparade, 3. kamp på rad uten baklengs for keeperen.
På overtid kontret FFK igjen og Aalbu ble spilt alene med keeper og satt kontrollert inn 3-0.

TUSEN TAKK!
For en dag, for en mobilisering - For en by!!
Ordet unikt kan ikke slenges rundt for ofte, men fotballbyen Fredrikstad er definitivt unik!

Tusen hjertelig takk til alle som var med på å gjøre denne dagen til det den ble. Vi håper alle fikk kjenne på følelsen av hva vi kan få til i denne byen - Dere er fantastiske!

Neste hjemmekamp er allerede lørdag førstkommende - Da kommer Bærum til byen.
Kjøp billetter her: Kjøp billetter til FFK - Bærum her!