Svak 2. omgang ødela mot Raufoss

FFK hadde kampen på gaffelen mot slutten av 1. omgang, men etter pause var Raufoss best og vant fortjent.

Ludvig Begby måtte kaste inn håndkledet før oppgjøret og det betydde omrokeringer i startoppstillingen for Høgmo.
Med Leonard Getz også ute med skade var det Håvard Åsheim som fikk oppgaven med å spille venstreback, mens Thomas Rekdal gikk inn på Åsheim sin posisjon på venstrekanten.

Værgudene ville også vise seg frem denne søndag ettermiddagen og serverte et vanvittig regnvær, inkludert sludd i timen før kampstart. Det ga nydelige spilleforhold på matta, og på tribunen stilte både hjemme- og bortesupportere allikevel opp og satte tilskuerrekord på Nammo stadion.

Tok tak i kampen
Raufoss gikk tidlig i ledelsen etter en kontring på et FFK frispark allerede etter 4 minutter, og de første minuttene var Raufoss farlig frempå også ved et par anledninger til.
Etter hvert kom FFK inn i det og begynte å ta over kampen, og halvveis i omgangen hamret Rekdal inn 1-1 fra 20 meter med et herlig skudd.

Herfra og ut var det FFK sin omgang og flere store sjanser ble produsert. Både Aalbu og Tim Nilsen hadde gode muligheter, men det var Mads Nielsen som fikk den aller største når keeper bommet på et innlegg og han fikk heade mot åpent mål. Dessverre for oss så traff avslutningen stanga og dermed forble stillingen 1-1 til pause.

Svak andreomgang
4 minutter ut i andre omgang fikk Raufoss servert en gavepakke i form av et frispark på 18 meter etter en situasjon de færreste forstod hva som ble gjort galt. Hjemmelaget takket og bukket og smalt inn 2-1 med et utsøkt frispark over muren og bort i hjørnet.

Der FFK i første omgang klarte å ta tak i oppgjøret etter å ha havnet under, ble andreomgang hjemmelaget sin.
Med et kompakt og solid forsvarsspill og hurtige kontringer var det Raufoss som hadde kontroll på oppgjøret og skapte det som var av sjanser.
Etter 70 minutter kom avgjørelsen når hjemmelaget stanget inn en corner og gikk opp til 3-1.

FFK trillet mye ball, men klarte aldri å få til presisjonen og kvaliteten man hadde i 1. omgang, og dermed ebbet kampen ut med en fortjent seier til hjemmelaget.

Helt åpent
Dermed er det bytte i hvem som holder 1. plassen i divisjonen, Raufoss er nå to poeng foran oss.
Med 5 serierunder igjen er definitivt ingenting avgjort, og det viktigste for Høgmo og spillerne er nå å løfte hodet og finne formen inn til Elverum neste helg.

Kampen mot Elverum går søndag klokka 18:00, da skal vi komme oss tilbake på sporet!