Storseier i Strandins farvel

FFKs rekrutter var soleklart best da Trosvik gjestet Stadion mandag kveld. Det ble også siste kamp for en seriøs FFK-junior.

Seriekampen for FFK 2 endte med 6-1 til FFK. Selv om det tok litt tid før første scoring kom, hadde FFK kontroll stort sett hele kampen.

- Tidvis spiller vi bra angrepsfotball der ballen går hurtig, samtidig som vi har gode spillpunkter og balanse i laget, oppsummerer Magnus Meling.

- Alle spillerne fra A-laget (Masalin, Åsheim, Lahdenmaki og Farah) gjorde en meget god figur, legger Meling til.

David Strandin spilte sin siste kamp for FFK i denne omgang mandag kveld. Han startet i FFK i 2013. I løpet av 5 sesonger har han blant annet opplevd å vinne Skaw Cup, Danske Bank Cup og komme til semifinalen i G16 NM.

Totalt har han der spilt 175 kamper (8 mål og 4 assists). Han har i den siste tiden trent regelmessig med A-laget og var nær en debut i bortekampen mot Florø. Dette er et tegn på en spiller som har tatt ansvar for sin egen utvikling på alvor.

David flytter nå til Trondheim for å studere og fortsette fotballkarrieren der. Han har vært en eksemplarisk rollemodell.
- David er en spiller som setter andre foran seg selv. Han gir alltid 100% og har en god evne til å lære og ville utvikle seg. Jobben han har gjort for FFK, både på og utenfor banen, er vi svært takknemlig for. Det er trist å miste en så god spiller og ikke minst et så godt menneske. Vi ønsker David Strandin lykke til videre, mest sannsynlig i Nardo, forteller utviklingsansvarlig Magnus Meling - som har trent Strandin i flere av årene i FFK.

Målscorere for FFK 2 mot Trosvik: Lahdenmaki 2, Barakat, Paulsrud, Åsheim og ett selvmål.