Sponser FFK med treningsleir!

Med trang økonomi var det ikke planlagt treningsleir for FFK i 2018. En særdeles generøs støttespiller har nå endret på det!

I Eliteserien og OBOS-ligaen er treningsleir før sesongstart finansiert gjennom Norsk Toppfotball og samtlige klubber reiser til samme destinasjon.

Nå som FFK er i 2. divisjon er treningsleir noe klubben ev. må finansiere av egne midler, noe som naturlig nok ikke var prioritert i budsjettet for 2018 etter en periode med store nedskjæringer.

Dette har blitt fanget opp, og i forrige uke ble klubben tilbudt et øremerket beløp for at laget skal kunne få dra på treningsleir også denne sesongen.
Med en rekke unge spillere og relativt stor utskiftning i stallen blir dette er fantastisk kjærkomment tillegg til oppkjøringen.
På treningsleir blir det gode muligheter for ikke bare terpe på fotballbanen, men nesten vel så viktig er det sosiale og muligheten til å sammensveise gruppen.

Treningsleiren går til Tyrkia fra 17. februar til 24. februar.
I løpet av turen skal laget møte Roskilde fra Dansk nivå 2, og toppklubben Zenit sitt rekruttlag.

Personen som gjør denne turen mulig ønsker ikke oppmerksomhet rundt egen person, men FFK retter en stor takk til den fantastiske gaven som sørger for treningsleir for a-laget uten at det belaster klubbens økonomi.