- Smart med barnecup på Stadion!

Sammen med Fredrikstad Energi gleder FFK seg til å ta imot 130 lag til barneturnering på Stadion siste helg i august.

Rundt 130 lag er påmeldt FFK Fredrikstad Energi Cup på Stadion, som går over tre dager siste helg i august. Det betyr at nærmere 1500 barn i alderen 7-10 år får oppleve fotballglede på Stadion-matta. Både gutte- og jentelag deltar. Turneringen gjøres i samarbeid med Fredrikstad Energi, som er en av FFKs hovedsamarbeidspartnere.

Fredrikstad Energi og Fredrikstad Fotballklubb fornyet samarbeidet tidligere i år. Avtalen gjør det enda smartere å støtte både FFK og grønn, lokal energi gjennom strømavtale fra Smart Energi.

– En perfekt kombinasjon, jubler trioen Terese Troy Prebensen (Fredrikstad Energi), Joacim Heier (FFK) og Svend Anders Karlsen-Moum (FFK).

Fredrikstad Energi har i en årrekke vært en av FFKs viktigste støttespillere.

Strøm til folket

- Vi har tatt et klart veivalg om at byen ikke bare skal stille opp for klubben, men at FFK også skal gi noe tilbake til byen. Gjennom ansettelse av trenerressurs for våre 18 samarbeidsklubber og et konsept der vi skal ut i lokalsamfunnet i sterkere grad, er vi i full gang med å ta et større ansvar på dette området. Samarbeidet med Fredrikstad Energi og Smart Energi gir oss kort og godt mer energi og ressurser i dette arbeidet, forklarer Karlsen-Moum.

- Dette kommer hele distriktet til gode, og vi gleder oss til en spennende reise sammen, legger han til.

Sterkeste merkevaren

Terese Troy Prebensen, administrerende direktør i Fredrikstad Energi Marked, har også stor tro på at dette vil være et fruktbart samarbeid for begge parter.

– Produktet leveres av en lokal aktør, den er gunstig for brukeren, og den bidrar til å styrke FFK, resonnerer hun. Og gjennom FFK bidrar også selskapet til kompetanseløft og mer aktivitet for 18 lokale klubber i Fredrikstad, Råde og Hvaler.

Hun forteller at Fredrikstad Energi har valgt å være på lag med FFK fordi klubben er Fredrikstad sterkeste merkevare, og at begge har som mål å være best.

- Men også fordi vi ønsker å identifisere oss med de gode holdningene klubben representerer, og ikke minst gi et bidrag til alt det gode arbeidet som gjøres for barn og unge i byen, legger hun til.