Siste nytt før 16.mai-festen

Stang inn eller stang ut – 16. mai er fotballfest på Stadion! Her er siste nytt og FFKs kamptropp.

Dagen før dagen! 16. mai-kamp på Stadion er alltid populært, og vi venter rundt 4000 besøkende på tirsdagens kamp.

Unngå kø og kjøp billetter her!

Jerv var en kvalikkamp unna å bli tidenes opprykkskomet i norsk fotball da de gikk fra 3. divisjon til nesten Eliteserie på 3 sesonger mellom 2013 og 2015. Med Ugland-familien både i ryggen og på banen bykset Jerv opp gjennom seriesystemet, men til slutt stoppet det i siste og avgjørende kamp når Start kom seirende ut av kvaliken i 2015.

Året etter var Jerv igjen i kvalik for opprykk til Eliteserien, denne gangen var det Stabæk som ble siste hinder, og nå var de enda nærmere. Kun 10 minutter gjenstod på klokka da Stabæk snudde kampen og sikret ny kontrakt på øverste nivå.

I år er naturlig nok forventingene skrudd ytterligere opp, men Arne Sandstø sitt mannskap har ikke hatt marginene på sin side i serieåpningen og står foreløpig uten seier. Sist helg ble det nok et forsmedelig poengtap da Kongsvinger hentet opp ledelsen til Grimstad-laget og tok med seg ett poeng hjem til de dype skoger.

På bortebane har Jerv til nå i sesongen spilt uavgjort mot Florø og Arendal, mens bortekampen mot Mjøndalen endte med tap 0-3.

Kapteinen står over

For hjemmelaget sin del ble det en ny frustrerende ettermiddag på lørdag, da Ranheim tok med seg alle poengene på overtid.

Nok en gang var prestasjonen mer enn godkjent, men når man skal samle poeng så hjelper det verken med brente sjanser eller feilannulerte mål. Trøsten er at laget igjen viser innsats, disiplin og struktur som gjør FFK vanskelige å møte, og når målsjanser begynner å gi tellende resultat på måltavla, så bør poengene også følge etter.

Les daglig leders ærlige ord: Hva gjør vi nå?

Magne Simonsen og Rino Falk Larsen er langtidsskadd, Anas Farah er et stykke unna full trening. Edvard Skagestad og Håvard Åsheim må stå over også denne kampen, men er forhåpentligvis i trening igjen på torsdag og klare for ny Trondheims-tur på søndag.

Tradisjonsrik fotballdag

16. mai er fotballfest for store og små! Denne dagen legger vi sesongens marginer, stangskudd og dommeravgjørelser bak oss og feirer fotballens nasjonaldag!

Bli med og vis hvordan er fotballby som Fredrikstad kan mobilisere når vi skal støtte guttane våre! Både Plankehaugen og Supras mobiliserer og har satt sitt preg på byen de siste dagene. Herlig innsats og vilje, som vi håper å gjengjelde på banen: Vi ses på Stadion klokka 18:00!

FFKs tropp:

Jenssen, Masalin, Lahdenmaki, Leko, Akinyemi, Westgaard, Nuhu, Wright, Kaland, Karoliussen, Trebotic, Veteli, Brix, Begby, N'Diaye, Flo, Kapidzic, Armstrong